عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان جزئیاتی از طرح افزایش تعداد نمایندگان گفت: شاخص‌های اصلی که این طرح بر اساس‌ آنها تدوین شده شامل جمعیت، پراکندگی و تعداد بخش‌ها و روستاها و گستردگی جغرافیایی و همچنین ملاحظات امنیتی بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 09 January 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح افزایش نمایندگان گفت: کار بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها تمام شده و هم‌اکنون در حال برگزاری جلسات توجیهی برای مجامع نمایندگان استان‌ها هستیم تا برای آنها علت اضافه شدن یا نشدن نماینده در حوزه‌های انتخابیه مختلف را تبیین کنیم تا بلایی که سر طرح مشابه در مجلس قبل مطرح آمد، بر سر طرح مذکور نیاید.

 

این عضو کمیسیون شوراها خاطرنشان کرد: شاخص‌های اصلی که این طرح بر اساس‌ آنها تدوین شده شامل جمعیت، پراکندگی و تعداد بخش‌ها و روستاها و گستردگی جغرافیایی و همچنین ملاحظات امنیتی بوده است.

رشیدی کوچی با بیان اینکه براساس این طرح به ازای هر 270 هزار نفر یک کرسی نمایندگی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در این طرح صرفاً به دنبال افزایش تعداد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بودیم و به مسئله متناسب‌سازی و کاهش نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌های مختلف ورود نکردیم.

وی همچنین با بیان اینکه برآورد ما این است که با اجرای این طرح در مجموع 40 کرسی‌ به 290 کرسی فعلی مجلس اضافه شود، یادآور شد: به طور مثال برای استان فارس قرار است یک نماینده به حوزه انتخابیه شیراز و یک نماینده نیز به حوزه انتخابیه مرودشت اضافه شود. تلاش‌ ما این است که این طرح را تا پیش از عید در دستور کار جلسات صحن قرار دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار