مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید روزانه ۴۵۰ تن شیر خام در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر در فارس خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال مجموع تولید شیر در این شهرستان به ۱۶۵ هزار تن برسد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید روزانه ۴۵۰ تن شیر خام در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر در فارس خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال مجموع تولید شیر در این شهرستان به ۱۶۵ هزار تن برسد.
منصور امیریان با بیان اینکه سامانه مدیریت اطلاعات شیرخام مبنای آماری در این زیر بخش است، تصریح کرد: شیر خام تولید شده توسط ۱۹ مرکز از هزار و ۲۱۸ نفر دامدار شهرستان مرودشت جمع آوری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شیر تولیدی در شهرستان مرودشت عمدتا به شرکت پگاه و به ۲۲ کارخانه صنایع لبنی و ۷۴ کارگاه کوچک حمل و تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: صنعت گاو شیری در این شهرستان بستر ساز اشتغال هزاران نفر شده است.
امیریان با اشاره به توانمندی‌های شهرستان مرودشت در صنعت دامپروری و صنایع تبدیلی اظهار کرد: امیدواریم با تحولات ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و ورود گاو‌های پربازده که توانایی تولید شیر و گوشت بالایی دارند برای ارتقای بهره وری گام‌های مثبتی برداشته شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: این شهرستان مقام اول تولید شیر و مقام سوم تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در استان فارس را داراست.

برچسب ها: تولید ، شیرخام ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار