رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اعلام کرد:تا ۱۴ اسفند امسال ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان استان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 22 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس، محور دیگر فعالیت‌های عمرانی را ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امضا شده، نزدیک به هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول در فارس با حمایت و مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن استان توسط جهادگران در حال ساخت است.
قزل‌سفلی ادامه داد: قرار است تا روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شود.

او یادآور شد: طبق تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی استان فارس نیز با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه (کوثر) قرار است احداث و مرمت ۲۴۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی استان آغاز شود.
به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، بخشی از ساخت و ساز‌ها توسط خود گروه‌های جهادی و به صورت مشارکتی انجام می‌شود که شامل بهسازی و مرمت منزل نیازمندان است.
اسماعیل قزل سفلی افزود: قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس در ۹ ماه نخست امسال عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۷۲ روستا را در قالب طرح بسیج (جهاد) آبرسانی آغاز کرده و تا پایان آذرماه، ۱۱۰ روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.
او افزود: عملیات آبرسانی به سایر روستا‌ها هم ادامه دارد.

قزل‌سفلی همچنین گفت: طی ۹ ماه نخست امسال، با همت و تلاش گروه‌های جهادی، خیرین و اقشار مختلف بسیج تامین ۳۰۹ هزار و ۳۳۹ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۷۵۹ بسته پروتئینی، تهیه و توزیع یک هزار و ۶۵ دستگاه لوازم گرمایشی و سرمایشی، اهدای ۴۲۱ جهیزیه، خدمات آموزشی و اهدای ۱۸ هزار و ۱۵۳ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان از دیگر اقدامات جهادگران استان فارس در قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه است.
او اظهار کرد: هزار و ۷۷۳ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال زای مردم یار بسیج در این استان با هدف کارآفرینی راه‌اندازی شده که هم‌اینک، الگویی موفق در اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: با تسهیلات این صندوق‌ها و تسهیلات تبصره ۱۶ در ۹ ماه نخست امسال ۳۰۶۰ فرصت شغلی در عرصه‌های مختلف از جمله فرش دستباف و صنایع وابسته، صنایع دستی، مشاغل خرد و خانگی، کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی ایجاد شده است.

قزل‌سفلی خاطرنشان کرد: این فرصت‌های شغلی در قالب مشاغل خرد و خانگی، عرصه‌های ۱۴ گانه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و حوزه دانش بنیان مهیا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: افزون بر چهار هزار گروه جهادی فعال در این استان ثبت شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار