یک متخصص طب سنتی گفت: افراد مبتلا به تهوع و بی اشتهایی از رب به یا رب انار به اندازه یک قاشق غذا خوری بعد از هر وعده غذا استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 23 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مژگان تن ساز، متخصص طب سنتی گفت: سوپ سبزی حاوی هویج و سبزی تازه در دوران شیوع کرونا باید زیاد مصرف شود. افراد نباید از خوردن میوه هایی مانند سیب و مرکبات شیری غافل شوند و باید خوردن غذاهای فست فود و چرب را به طور جدی کاهش دهند.

او گفت: خواب کافی مهم است و اگر افراد دچار بی خوابی می شوند از مایعات حاوی گلاب استفاده کنند.

به گفته وی ورزش منظم در دوران شیوع کرونا به صورت انفرادی مهم است و افراد باید دفع مدفوع از بدنشان به خوبی انجام شود. به همین دلیل از سوپ حاوی سبزی و هویج استفاده بیشتری شود.

تن ساز گفت: افراد از آش های غلیظ مانند شله‌قلم‌کار و رشته مصرف نکنند. معتقدم که برای حفظ آرامش، نفس عمیق کشیدن همراه با حفظ روحیه اهمیت زیادی خواهد داشت.

او ادامه داد: برخی از دمنوش ها همراه با شست و شوی بینی و حلق با نمک رقیق و مصرف روزی دو بار لیمو همراه با عسل و آب، همچنین مصرف شربت نارنج و لیمو در دوران شیوع کرونا اثربخش است. خوردن دمنوش های سیب و دارچین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افراد است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افراد مبتلا به تهوع و بی اشتهایی از رب به یا رب انار به اندازه یک قاشق غذاخوری بعد از هر وعده غذا استفاده کنند. مصرف جوشانده دارچین به همراه عسل و آب تا حدی باعث کنترل تهوع در دوران ابتلا به کرونا می شود.

او افزود: ماساژ بدن با روغن بابونه و بنفشه هر هشت ساعت یک بار و بادکش کردن دو بار در روز سبب کاهش بدن درد خواهد شد. قرار دادن پاها در آب داغ و ماساژ ملایم پیشانی برای سر درد مفید است. تخم گشنیز و نبات به میزان یک قاشق غذا خوری بعد از هر وعده کمک کننده به رفع سردرد افراد است.

تن ساز ادامه داد: در دوران وقوع پیک کرونا افراد باید به صورت منظم وعده های غذایی مصرف کنند و بعد از صرف غذا استفاده متعادل از مایعات داشته باشند و از پرخوری پرهیز کنند.

او گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به خصوص در موج احتمالی هشتم، افراد باید اصل سبک زندگی سالم را رعایت کنند. افراد در مناطق پر ازدحام حضور نداشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنند. زدن ماسک به ویژه در فضاهای سربسته و شلوغ را نیز فراموش نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار