مسئول سایت تکثیری گوزن زرد ایرانی ایلام گفت: مهربانی با حیات‌وحش تضمین‌کننده حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده است و همه باید در این زمینه تلاش جدی کنند.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 10 October 2015

مسئول سایت تکثیری گوزن زرد ایرانی ایلام گفت: مهربانی با حیات‌وحش تضمین‌کننده حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده است و همه باید در این زمینه تلاش جدی کنند.

به گزارش تابناک ایلام،  «فرزاد بهامین» اظهار کرد: مقرر شد 12 رأس از گوزن‌های زرد ایرانی در سایت ایلام به استان یزد انتقال داده شوند که تاکنون انتقال 10 عدد محقق شده است.

وی بابیان این‌که سایت ایلام 80 هزار هکتار وسعت دارد، افزود: هم‌اکنون 46 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیری ایلام محافظت می‌شود.

بهامین با اشاره به این‌که علوفه‌ی مورد نیاز برای فصل زمستان این گوزن‌ها تهیه‌شده و به‌صورت جدی بر درمان آن‌ها نظارت جدی می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌صورت شبانه‌روزی از این سایت حفاظت می‌شود و شکارچیان جرأت تعرض به این سایت را ندارند.

مسئول سایت تکثیری گوزن زرد ایرانی ایلام ادامه داد: با توجه به آب‌وهوای سازگار استان با این‌گونه‌ی جانوری می‌توانیم ظرفیت این سایت را تا 100 رأس توسعه دهیم اما مشکل اساسی ما اعتبار است و اگر این مهم محقق شود با افزایش تعداد این‌گونه جانوری تعدادی از آنان را در جنگل‌های استان رهاسازی می‌کنیم.

وی هدف اصلی هزینه در این زمینه را حفظ گونه‌های جانوری برشمرد و افزود: اصلی‌ترین اهرم حفاظت از محیط‌زیست و حیات‌وحش نهادینه کردن فرهنگ حفظ این سرمایه‌های ارزشمند است.

بهامین با تأکید بر این‌که مهربانی با حیات‌وحش تضمین‌کننده حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده است، تصریح کرد: همه باید در این زمینه بکوشند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار