امام جمعه داراب: وضعیت نامطلوب معیشت کنونی، تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد و در دام تقلیل‌گرایی نیفتاد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 28 January 2023

تابناک فارس به  نقل ازفارس: حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه های نماز دشمن شکن جمعه داراب با اشاره به استمرار اسلام‌ستیزی اروپایی از فرانسه تا سوئد اظهار کرد: سران غرب از جمله دولت‌مردان سوئد در حالی از کلیدواژه‌ی تهی‌شده از معنای آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و یا سوال درباره هولوکاست و یا زیر سوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین برخوردها و محکومیت‌ها همراه می‌شود.

وی افزود: حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و یا حتی تصویری از سرداران مقاومت در شبکه‌های مجازی همچون توییتر و اینستاگرام نیز نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیانِ ادعایی است.

خطیب جمعه داراب بیان داشت: اگر تروریسم را به معنای رفتاری بدانیم که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌های بی‌شماری می‌شود، آتش‌زدن قرآن به صراحت می‌تواند به‌عنوان بخشی از تروریسم دولتی و تروریسم‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.

لزوم واکنش هوشمندانه برای مقابله با اقدامات دین ستیزانه

خسروی ابراز کرد: به نظر می‌رسد بخشی از اهداف غربیها در استمرار این اقدامات موهن، سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی این‌گونه اقدامات است، از همین‌جهت، بایسته و ضروری است تا واکنش‌های متناسب و هوشمندانه و قاطعانه با این اقدامات دین‌ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولتهای مسلمین صورت پذیرد.

امام جمعه داراب در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی، و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی برخی مسئولین، درست نیست.

او ادامه داد: وضعیت نامطلوب معیشت کنونی، تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد و در دام تقلیل‌گرایی نیفتاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی داراب متذکر شد: تسری دادن ناکارآمدی برخی از بخش‌ها به کل نظام، نوعی مغالطه است در حالی که طبیعی است که همه‌ بخش‌های نظام، با یک شتاب و سرعت، به فعالیت نمی‌پردازند و ممکن است در برخی موارد، ناکارآمدی‌های بخشی وجود داشته باشد که تسری دادن آن موارد به کل نظام، می‌تواند باعث مغفول ماندن کارامدی کلی نظام شود.

خسروی اضافه کرد: همچنین مشکلات موجود در مراجعه به برخی ادارات و نهادها و وجود مفاسد اقتصادی از مواردی است که نقش اساسی در تخریب ذهنیت‌های مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار