مدیر شبکه دامپزشکی مشهد مقدس گفت: در یک ماه گذشته 70 تن فراورده دامی‎غیرمجازی که توسط 15 اکیپ نظارتی کشف شده بود، معدوم شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 10 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی بهروز خسروی‌‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی مشهد در حوزه‌های کمک به تولید، بهبود اقتصاد، بهداشت و سلامت دام فعالیت می‌کند.

وی افزود: برخی بیماری‌های واگیردار و انگلی دامی وجود دارد که سبب تلفات می‌شود و اگر هم کشنده نباشد خسارات زیادی در حوزه دامی وارد می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی مشهد به میزان دام این شهر اشاره و گفت: 10 درصد دام کشور در خراسان رضوی است، مشهد نیز یک هفتم دام سبک و یک پنجم دام سنگین استان در مشهد تولید می‌شود.

خسروی‌نیا تصریح کرد: در سطح شهرستان مشهد بیش از 10 هزار واحد صنفی داریم که توسط 15 اکیپ ثابت و سیار نظارت می‌شود و هیچگونه کوتاهی در این رابطه مشاهده نشده و در یک ماه گذشته 70 تن فرآورده دامی غیرمجاز را معدوم کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: با توجه به جمعیت میلیونی زائران امام رضا(ع) در طول سال، خوشبختانه شاهد رضایت‌مندی بالای مردم از کیفیت بالای فرآورده‌های دامی بودیم و این مهم را از عنایات امام رضا(ع) می‌دانیم.

مدیر شبکه دامپزشکی مشهد در رابطه با زمان راه‌اندازی بازار مشترک دام سبک و سنگین مشهد گفت: این بازار در جاده سیمان راه‌اندازی می‌شود، اما زمان دقیق بهره‌برداری آن هنوز مشخص نیست، زیرا برنامه‌های آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار