مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: این شهر جدید در مجاورت شیراز با فراهم آوردن امکان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های ورزشی درتدارک برای بهره گیری از فرصت برگزاری بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی در کشور قطر برای میزبانی اردوهای تیم های راه یافته به این رویداد بین المللی است.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 10 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی خانی،روزشنبه درنشستی خبری در شیراز افزود:برای تحقق این هدف،مذاکراتی با فدراسیون فوتبال، ایرانیان مقیم قطر، بزرگان فوتبال شیراز و سازمان تربیت بدنی کشور، مذاکراتی صورت گرفته و یا در حال انجام است.

وی بااشاره به نزدیکی ایران باکشور میزبان رقابت های جام جهانی فوتبال،بر ضرورت بهره گیری از فرصت برگزاری این رقابت ها در کشور قطر واقع در جنوب خلیج فارس تاکیدو اظهار کرد: زمینی به مساحت 38 هکتاربرای ایجاد مجموعه های ورزشی و اقامتی، ویژه تیم ها در شهرجدید صدرا درنظرگرفته شده است و در این زمینه آماده مذاکره با سرمایه گذاران برای اجرای این طرح هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ادامه داد: این طرح یکی از14 طرح خاص سرمایه گذاری در این شهر جدید در ابعاد ملی و فراملی است که در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی که روزهای یازدهم و دوازدهم مهرماه 94 در تهران برگزار شد، عرضه و با تجلیل مسوولان وزارت راه و شهرسازی همراه شد.

خانی گفت: برای اجرای این طرح ها به 690 میلیون یورو معادل 27 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که دولت جمهوری اسلامی ایران این سرمایه گذاری ها را تضمین می کند.

وی افزود: ایجاد دهکده گردشگری به مساحت 55 هکتار، ایجاد واحدهای تجاری وسیع و برج های تجاری و خدماتی از دیگر طرح هایی است که آماده جذب سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا اظهار کرد: آماده مذاکره با سرمایه گذاران برای ایجاد پارک جنگلی، پارک حیات وحش، میدان میوه و تره بار و پایانه حمل و نقل برون شهری غرب شیراز هستیم.

خانی ادامه داد: از یک واحد مسکونی، تجاری و خدماتی گرفته تا هر گونه تلاش برای ساخت شهر صدرا موضوعی قابل مذاکره با سرمایه گذاران است و هر فردی با هر میزان آورده و سرمایه می تواند در فرآیند سرمایه گذاری در این شهر جدید مشارکت کند.

وی اظهار کرد: نخستین همایش سرمایه گذاری در شهر صدرا در دو ماه آینده با حضور سرمایه گذاران بین المللی برگزار می شود و فرصت های سرمایه گذاری در این شهر جدید به آنها عرضه و در صورت توافق، تفاهم نامه امضا می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: با تلاش های صورت گرفته بسیاری از گرفتاری های سالیان گذشته این شهر برطرف شده و پرونده های مورد اختلاف به شیوه سازش و مذاکره در حال حل شدن است.

وی، در این زمینه به مذاکره با 30 سرمایه گذار در شهر صدرا که با وجود تحویل گرفتن زمین، نسبت به انجام تعهدات کوتاهی کرده اند اشاره کرد و از احتمال فسخ قرارداد با آنها سخن گفت.

خانی، با بیان این که هیچ مجوزی برای احداث باغشهر در حریم شهر صدرا اعطا نمی شود، اظهارداشت: به افرادی که به دنبال خرید باغشهر هستند توصیه می شود با مراجعه به شرکت عمران صدرا از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این شرکت بهره مند شوند تا باغشهر مورد نظر خود را در کاربری های قانونی خریداری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: هفت هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف شرکت عمران صدرا با اوقاف در حال سپری شدن مراحل قضایی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین با اشاره به اختصاص زمین مورد نیاز برای ساخت تصفیه خانه این شهر و اظهار کرد: زمین مورد نظر برای ساخت تصفیه خانه که در زمین های مورد اختلاف با اوقاف نیست، این هفته یا هفته آینده در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار می گیرد تا فرآیند ساخت تصفیه خانه را شروع کند.

خانی، با بیان این که مطالعات ایجاد راه های دسترسی جدید برای شهر صدرا تا اواخر سال 94 به پایان می رسد، گفت: مصمم هستیم که شش راه دسترسی به این شهر جدید را اصلاح یا ایجاد کنیم و با بهره برداری از این راه ها، صدرا از بن بست خارج می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: زیرساخت های طرح مسکن مهر در این شهر با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و شرکت های خدمات رسان در حال فراهم شدن است و امیدواریم افزون بر پنج هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار