معاون استاندار بوشهر:
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه‎ها و طرح‎های مختلف استان سازمان‎های مردم نهاد اکنون به 62 سمن رسیده که تا 100 سازمان افزایش می‎یابد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 10 October 2015
 تابناک بوشهر: فتح الله حقیقی ظهر امروز در نشست با مسئولان مختلف حوزه بانوان استان بوشهر با تاکید بر مشارکت بیشتر بانوان در توسعه و پیشرفت این استان اظهار داشت: به‎زودی در راستای هم‎اندیشی و بهره‎گیری از نظرات بانوان استان بوشهر، نشستی با بانوان نخبه استان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‎های قابل توجهی برای بانوان در استان بوشهر صورت گرفته است، تصریح کرد: در دانشگاه‎های استان به ویژه دانشگاه خلیج فارس بوشهر اقدامات خوبی در راستای تقویت جایگاه بانوان و محیط های خوابگاهی آنان انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در استان کارگروه ویژه بانوان با فعال شدن اتاق فکر ایجاد شده و یکی از مهم‎ترین دستاوردهای این کارگروه ایجاد بانک جامع اطلاعاتی بانوان نخبه، پژوهشگر و کارآفرین بوده که در دست تدوین است.

حقیقی بیان کرد:مسئولان دانشگاه‎های استان بوشهر باید در راستای پویایی و بهره‎مندی از توان بانوان طرح‎های علمی و کاربردی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد تاکید کرد: نباید شیوه‎ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است رانده شوند و نباید بیان نقد سبب ترس شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره بر اینکه در توجه به نظرات و پیشنهادات آحاد مختلف مردم و حوزه بانوان توجه ویژه‎ای داریم، عنوان کرد: تلاش می‎شود خواسته‎ها و مطالبات مردم و حوزه بانوان محقق شود تا رضایت‎مندی آنان در جامعه افزایش یابد.

حقیقی اظهار کرد: اساتید و نخبگان دانشگاهی استان بوشهر به عنوان مشاوران مسئولان تلقی می‎شوند که می‎توانند با ارائه ایده‎های برتر به تصمیم‎گیران کمک کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر 12 اتاق فکر فعال در استان بوشهر تشکیل شده که برای هر کدام نظام نامه تدوین شده است.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر بهره جستن از توانمندی بانوان  درعرصه مدیریتی گفت: تاکنون از توانایی بانوان در عرصه‎های مختلف مدیریتی در استان بوشهر استفاده شده ولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب اقدام‎های جدی‎تری می‌طلبد که سهم بانوان دراین ارتباط سهم کمی نیست.

حقیقی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد:  با توجه به اینکه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه نسبت به میانگین کشوری مطلوب است ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر از 4 هزار و 500 دانشجو در صورت فراهم شدن بسترهای لازم قادر به افزایش دانشجو به 9 هزار نفر دارد.

وی با بیان اینکه امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس 2 برابر سال قبل شده گفت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان از تصمیمات جدی شورای آموزش و پرورش است.

معاون استاندار بوشهر به اجرای طرح‎های امید دراستان بوشهر پرداخت و افزود: امسال علاوه بر اجرای طرح‎های امید در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح بهداشت دهان و دندان و قلب سالم در استان بوشهر اجرایی می‎شود.

حقیقی با اشاره به افزایش سازمان‎های مردم نهاد در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به واگذاری برخی از امور در این استان به مردم سازمان‎های مردم نهاد از 16 به 62 سمن افزایش یافته و این در حالی است که تسهیلات لازم برای افزایش این سازمان‎های مردم نهاد فراهم است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار