مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس از توزیع بیش از ۱۶۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در این استان تا نیمه بهمن ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 12 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حمید ابراهیمی زاده گفت: توزیع این میزان کود در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی است.

حمید ابراهیمی زاده بابیان اینکه عملیات توزیع کود‌ها توسط بیش از ۴۵۰ کارگزاری فعال صورت گرفته است، تصریح کرد: به طور مجزا در توزیع کود‌های فسفاته از افزایش ۱۴۷ درصدی و در توزیع کود‌های پتاسه از افزایش ۲۱ درصدی برخوردار شده ایم.
به گفته وی؛ در ابتدای کشت پائیزه سال جاری بیش از ۳۷ هزارتن انواع کود‌های شیمیایی در انبار‌های سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس ذخیره سازی شده بود که بخش عمده آن تا نیمه بهمن ماه توزیع و در اختیار کشاورزان مناطق مختلف استان قرار گرفته است.
او افزود: با توجه به آزمون‌های دوره‌ای کود‌های توزیعی، کشاورزان عزیز می‌توانند با اطمینان کامل از کود‌های شیمیائی که با آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده نمایند. در طول سال جاری ۱۳۵ مورد نمونه برداری و آنالیز کود‌های شیمیایی از انبار‌های سازمانی و شرکت پتروشیمی شیراز به منظور کنترل کیفی کود‌های توزیعی صورت پذیرفته است.
ابراهیمی زاده بیان کرد: بخش زیادی از کود‌های توزیعی را کود‌های ازته تشکیل می‌دهند که تولید شرکت پتروشیمی شیراز است و توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین استان‌های مختلف کشور توزیع می‌گردد و البته عمده تولیدات پتروشیمی مذکور در استان فارس توزیع می‌شود. در طول سال جاری تاکنون بیش از ۴۳۵ هزارتن کود اوره از مبداء شرکت پتروشیمی شیراز بین استان‌های مختلف کشور توزیع شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس اضافه کرد: در زمان حاضر با ذخیره بیش از ۲۲ هزارتن انواع کود‌های شیمیائی در انبار‌های سازمانی تدارک مناسبی از نهاده مذکور برای ایام پیش رو تا پایان سال و حتی جهت کشت صیفی سال آتی دیده شده است و آمادگی کامل برای اجرای طرح‌های در دست اقدام وزارت متبوع اعم از کشاورزی قراردادی و طرح الگوی کشت وجود دارد.
وی افزود: علاوه بر کود‌های شیمیایی و با توجه به نیاز کشاورزان، در زمینه تدارک و توزیع سموم نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجتمع تولید سموم متعلق به شرکت واقع در شهرستان آبیک استان قزوین، سموم مهم و مورد نیاز کشاورزان تدارک دیده شده و در حال توزیع است.

برچسب ها: توزیع ، کود شیمیایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار