دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با معارف قرآن و عترت در مدرسه عالی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 16 February 2023

به گزارش تابناک قم، مسئول برگزاری همایش ملی قرآن عترت و سلامت گفت:در این همایش دو روزه قرآن پژوهان آخرین یافته‌های علمی خود را در حوزه پزشکی و معارف قرآنی ارائه می‌کنند.

باقری با اشاره به رویکرد دهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت گفت: این همایش در چهار رویکرد از جمله: (الف) مرجعیت علمی و بین‌المللی‌سازی نقش قرآن و عترت در نظام سلامت، (ب) نقش جامعه پزشکی جوان در توسعه گفتمان قرآن و علم، (ج) نقش نخبگان قرآنی جامعه‌ی پزشکی در ترویج جریان مقدس تلاوت و (د) فقه و اخلاق پزشکی از منظر قرآن و عترت، به معارف قرآنی در حوزه بهداشت و درمان می‌پردازند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به دنبال برقراری عدالت در حوزه سلامت است گفت: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستاتی را راه اندازی کرده ایم و هفت هزار و ۷۰۰ تخت نیز تا ۲ یا سه ماه آینده در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه سلامت افزود: در شاخص‌های سلامت مانند فلج اطفال، سل و وبا با فاصله از کشور‌های دیگر جلو هستیم و وضعیتمان از نظر نیروی انسانی بسیار مساعد است.

وزیر بهداشت گفت: بزرگترین عاملی که می‌تواند باعث پیشرفت شود، ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری است، که در صورتی ایجاد می‌شود که بتوانیم خود را به فرهنگ اصیل اسلامی، قرآن و عترت نزدیک‌تر بکنیم، ما هر چه در این رابطه سرمایه‌گذاری کنیم، در حوزه‌های سلامت پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

گفتنی است آیت الله نوری همدانی نیز در پیامی به این همایش ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان کشور خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام به جنبه‌های مختلف علم پزشکی از جمله پیشگیری و درمان توجه ویژه‌ای دارد.

وی در این پیام تاکید کرد: همراه شدن علم پزشکی با چارچوب شرعی ارزش دوچندانی به این علم می‌دهد و حرکت در این مسیر با پیروزی انقلاب اسلامی هموار شده است.

همایش دوروزه قرآن عترت و سلامت فردا نیز با حضور قرآن پژوهانی از سراسر کشور در قالب کمیسیون‌های جداگانه به معارف قرآنی در حوزه پزشکی و اخلاقی می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار