بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر مجاز در اجرای طرح ضربت و بازرسی، در منطقه دشت ارژن کشف شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 16 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر کمال فخرپور رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: با توجه به این که منطقه دشت ارژن یکی از مسیر‌های اصلی تردد مسافران در تمام سال است و لزوم نظارت و توجه بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این منطقه گردشگری، طرح ضربت تشدید بازرسی مراکز و اماکن این منطقه از سوی مرکز بهداشت شهدای انقلاب اجرایی شد.
محمدحسین کیانفر مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز در این خصوص گفت: در این طرح، ۱۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۶ تیم بازرسی، از ۷۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.
او افزود: در این بازدید برای تعدادی از مراکز متخلف اخطار کتبی صادر و متصدیان ۲۰ مرکز متخلف به تعزیرات حکومتی و شش مرکز به دادسرا معرفی شده و سه مرکز نیز از سوی کارشناسان مرکز بهداشت تعطیل شد.
کیانفر ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد معدوم و ۲۲۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز توقیف و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شده است.
مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، از مردم خواست ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در طول سفر، از خرید غذای خانگی از فروشندگان دوره گرد و مواد غذایی بدون پروانه ساخت (سیب سلامت) و سایر مشخصات بهداشتی از جمله تاریخ تولید و انقضا و نشانی کارخانه، پرهیز و شکایت‌های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار