کد خبر: ۱۰۹۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 17 February 2023

ساماندهی فعالیت فروشگاه‌های صنایع دستی به عنوان بخشی از ابلاغیه اجرای قانون هنرمندان، استادکاران و فعالان این حوزه باعث شده تاکنون ۳۲ فروشگاه در این استان مجوز و پروانه فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی بگیرند و از این پس فقط فروشنده کار دست نخبگان ایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مشتمل بر ۱۵ ماده و هفت تبصره در جلسه علنی ۲۶ دی ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی تصویب و ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ از سوی شورای نگهبان تایید شد و آیین نامه اجرایی این قانون بعد از سال‌ها از امسال وارد گام اجرا شده است.

در راستای اقدامات حمایتی ویژه دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیز لزوم توجه هرچه بیشتر به این حوزه در هدفگذاری‌های سیاستی کلان به دلیل سهم بالای آن در ایجاد فرصت‌های شغلی، آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را تصویب کرد.

تعیین تکلیف صدور و نحوه فعالیت فروشگاه‌های صنایع دستی و مشخص شدن وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی این کار تعیین شده است.

همچنین در آیین‌نامه مذکور، ابعاد مختلفی برای حمایت از تعرفه انرژی مصرفی تا تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف تمهید شده و برای واردات صنایع دستی که مشابه داخلی دارد، محدودیت‌هایی پیش‌بینی شده است.

به طوریکه در ماده ۴ این قانوان آمده است که دارندگان مجوزِ فعالیت هایِ موضوعِ قانون، جهت بهره مندی از تعرفه های بخش صنعت در مورد حامل های انرژی (آب، برق و گاز) و تسهیلات بانکی، می توانند حسب مورد تقاضای خود را به واحدهای استانی وزارتخانه های مجری ارایه یا به صورت الکترونیکی ثبت نمایند تا در صورت تأیید فعالیت و اعتبار مجوز آنها، به منظور اعمال تعرفه مذکور با رعایت ضوابط و قوانین مرتبط به دستگاه های ذی ربط معرفی گردند. دستگاه های مذکور موظفند از تاریخ معرفی نسبت به اعمال تعرفه های بخش صنعت، در مورد واحدهای معرفی شده اقدام نمایند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار