شهرداری آباده اعلام کرد: عمارت کلاه فرنگی آباده مرمت و بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 19 February 2023

تابناک فارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران: شهرداری آباده شهرداری آباده اعلام کرد: در بودجه سال جاری ردیفی با عنوان کلاه فرنگی مصوب شده است و جلسه‌ای درباره کلاه فرنگی در محل شورای اسلامی شهر با حضور مدیر فنی میراث فرهنگی استان، رییس و مشاور میراث فرهنگی، اعضای شورا اسلامی شهر و مسوول عمران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که کار مرمت و احیای عمارت کلاه فرنگی به صورت اضطراری تا پایان اسفند توسط مشاور طراح تهیه و برآورد قیمت شود. در مرحله بعد نیز کار مرمت و احیا در بلند مدت است که بعد از مطالعات و تهیه طرح و سیر مراحل تائیدیه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام شود.

بر اساس دستورات این جلسه، هزینه‌های این طرح بر اساس بودجه مصوب شهرداری پرداخت می‌شود؛ لذا تا زمان مرمت با محصور کردن عمارت و پوشش سقف موقت زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی از وارد شدن خسارت ناشی از عوامل جوی جلوگیری شود.

با توجه به این که عمارت کلاه فرنگی در حال حاضر مرکز آباده شناسی است، کمک‌هایی نیز از محل عام المنفعه شرکت خاک نسوز استقلال، مبلغ سیصد میلیون ریال به مرکز آباده‌شناسی سال گذشته پرداخت شده و امسال نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال مصوب شده که هفته گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به حساب مرکز آباده شناسی واریز شده و مابقی نیز بزودی پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار