سرپرست جهاد کشاورزی استان:
سرپرست جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اختصاص کود یارانه ای به ۴ محصول خبر داد و گفت: افزایش قیمت کود های یارانه ای قابل پیش بینی نیست و دستوری از سوی دولت سیزدهم مبنی بر افزایش قیمت کود یارانه ای صادر نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 21 February 2023
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد :کود های یارانه ای در آبان ماه ۱۴۰۱ افزایش قیمت داشته و از آن تاریخ به بعد قیمت کودها دو نرخی شد، یکی کود های یارانه ای برای چهار محصول گندم، جو، چغندر و گلزا و به صورت قیمت تمام شده برای سایر محصول ها و کود ازوته با قیمت یارانه ای برای تمامی محصول ها توزیع شد. 
 
وی ادامه داد: در سال جاری تا کنون (یکم اسفند) حدود ۹۷ هزارو ۸۲۹ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای را بین کشاورزان توزیع کردیم و از این مقدار ۸۲ هزار و ۶۰۴ تن کود ازوته و ۱۱ هزار و ۲۰۳ تن کود فسفات و ۴هزار و ۲۲ تن کود پتاسه می باشد.
 
 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به کشاورزان برای کشت پاییزه ۴ محصول گندم ، جو ،چغندر و کلزا کود های یارانه تعلق می گیرد و کود های غیر رایانه ای بیشتر برای محصولات سیب زمینی و ذرت می باشد که بعد از عید به کود نیاز پیدا می کنند و این کشاورزان در سال آینده برای کشت سیب زمینی و ذرت کود های فسفات و پتاسه را به صورت غیر رایانه ای تحویل می گیرند.
 
وی خاطر نشان کرد: برنامه دولت سیزدهم اختصاص کود یارانه ای فقط برای ۴ محصول جو، گندم ، چغندر و کلزا بوده است و به سایر محصولات فقط کود اوره یارانه ای تعلق می گیرد، میزان کود های یارانه ای براساس میزان بارندگی ،خشکسالی و رطوبت مشخص می شوند که برای هر هکتار گندم آبی چقدر کود توصیه شود. 
 
چاله چاله تاکید کرد: انبار گردانی در پایان سال و هر سال یکبار انجام می شود که هرسال از ستاد مرکزی و سازمان حساب رسی گروهی مراجعه می کنند و موجودی کود هایی که در انبار موجود است را با گزاراشات سیستمی مطابقت می دهند که در صورت کسری صورت جلسه می شود‌.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار