رئیس بسیج رسانه کرمانشاه:
رییس بسیج رسانه کرمانشاه از ارسال ٧٣٠ اثر به جشنواره رسانه ای ابوذر خبر داد و گفت: امسال ٱثار بیشتری نسبت به سال گذشته به جشنواره ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 22 February 2023

محمد هادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امسال ارسال آثار نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت، ارسال به دبیر خانه هم بیشتر شده بود و حدود ۷۳۰ اثر ارسال گردید که از این تعداد تنها ۷۰۰ اثر صلاحیت داوری داشتند و نفرات برتر را در دی ماه به تهران اعزام کردیم که برای رتبه بندی مرحله ملی داوری شده و به مسابقه راه یابند.
 
وی افزود: رونمایی پوستر جشنواره در بهار امسال انجام شد و طی سه مرحله هم تبلیغات بنر صورت گرفت و مهلت ارسال آثار نیز طی چندین دوره تمدید شد. 
 
بنابر اعلام رئیس بسیج رسانه کرمانشاه آذر ماه آخرین مهلت ارسال آثار بود و در نیمه های این ماه داوری آثار ارسال شده در دبیر خانه صورت گرفت، در دی ماه هم آثار برتر در مرحله ملی به تهران ارسال شد، از باقی آثار هم در اختتامیه تقدیر می شود. 
 
وی گفت: آثاری که در موضوع چارچوب جشنواره نبودند و ما به عنوان آثار شایسته از آن ها تقدیر و جزو برترین ها یاد کردیم که یکشنبه از آنها تقدیر خواهد شد‌.
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: رسالت جشنواره از ریشه و نام ابوذر گرفته شده، ابوذر یار صدیق پیامبر است و علت این نامگذاری الگوبرداری از شخصیت راستگو شجاع و با بصیرت ابوذر یار پیامبر می باشد این جشنواره کشوری است و سه شاخصه ابوذر صدیق الگویی برای رسانه ها است که بصیرت، راستگویی شجاعت و صداقت را مد نظر قرار دهند. 
 
وی ادامه داد: در برخی از استان ها این جشنواره دیرتر آغاز شد برخی در چهارمین دوره و برخی هشتمین دوره برگزاری جشنواره بودند در استان کرمانشاه نیز "ششمین دور جشنواره" برگزار شد.
 
وی با اشاره به علل ارسال کمتر آثار در سال گذشته مبنی بر شیوع کرونا و .. تشریح کرد: سال گذشته ۶۰۴ اثر و امسال ۷۳۰ اثر ارسال شد، که با حدود ۲۰ درصد افزایش همراه شد امسال نسبت به سال گذشته ۱۳۰ اثر افزایش یافت.
 
صحرایی خاطر نشان ساخت: طبق قانون جشنواره نفرات اول استانی به تهران ارسال خواهند شد و بین نفرات اول استان‌ها در مرحله ملی داوری می شود و از نفرات منتخب هم تقدیر خواهد شد‌.
 
وی تاکید کرد: این جشنواره ۱۳ قالب داشت ۱۳ موضوع که زیر مجموعه هم داشتند و در چند قالب نفرات اول و دوم نداشتیم، به کمک داوران آثار حرفه ای را وارد مرحله ارزیابی کردیم.
 
لازم به ذکر است که اختتامیه جشنواره ابوذر همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار می شود دوستداران و اهالی رسانه می توانند با خانواده های خود در این جشنواره شرکت نمایند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار