رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احداث مراکز جدید اورژانس خبر داد و گفت: پیگیر تجهیز آمبولانس ها هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 24 February 2023

مسعود قلعه سفیدی در گفتکو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیتم، اورژانس های شهر کرمانشاه تجهیزات کافی ندارند، وضع شهرستان های استان در خصوص اورژانس ها و آمبولانس ها به مراتب بهتر از شهر کرمانشاه می باشد و آمبولانس هایی که داریم در کلیه پایگاه ها فعال هستند.

وی در خصوص دیگر خدمات اورژانس افزود: اتوبوس آمبولانس ها را برای مواقع بحران داریم و در این زمینه به ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز هستیم ،یک پایگاه هوایی هم موجود است که از بالگرد استفاده می کند و موتور های فوریت های پزشکی هم از جمله خدمات اورژانس می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها مشکلاتی را در رابطه با تجهیزات آمبولانسی داریم، تجهیزات لازم در آمبولانس ها وجود دارند اما با کمبودهایی هم رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه کمبودها و مشکلات این حوزه را با مرکز در میان گذاشتیم افزود: اگر چه شرایط آمبولانس ها در کشور مطلوب است اما شرایطی در کل کشور وجود دارد که آمبولانس هنگام ورود بین همه استان ها تقسیم می شود، با یاری خدا کمتر از ۵ ماه آینده آمبولانس های جدید وارد ناوگان خودرویی می شود.

وی گفت: پایگاه های اورژانس بین جاده ای به مسافت ۴۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند، مدت فاصله زمانی بین این پایگاه ها ۱۵ دقیقه می باشد، برای پایگاه های اورژانس در شهر کرمانشاه با توجه به بافت های شهری کرمانشاه به واسطه جمعیتی که دارند برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

قلعه سفیدی تاکید کرد: در برخی از مناطق کرمانشاه از جمله میدان شهید گمنام پیگیر زمین برای احداث پایگاه اورژانس با شهرداری هستیم بحث هایی در خصوص شهرک پردیس که صدرا و شهرک های اطراف را پوشش می‌دهد هم انجام شده تا بعد از فراهم کردن زمین، احداث پایگاه داشته باشیم.

وی تشریح کرد: در بیمارستان ۵۲۰ ارتش به تازگی پایگاه اورژانس احداث شد و در شهرک الهیه هم مکانی از بهزیستی تهیه شده و فعال می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار