معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 25 February 2023

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد و در جریان جزییات اجرا و پیشرفت آن قرار گرفت‌.
این طرح برای نخستین بار در کشور توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و به سفارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان کارفرما و بهره بردار و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حال انجام است.
رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان درباره این طرح به خبرنگاران گفت: طرح مذکور با هدف طراحی و ساخت رادارهای مراقبتی ثانویه و بهره برداری از آن در فرودگاه‌های کشور در این پژوهشکده در حال اجراست و در مراحل نهایی قرار دارد.
وحید غفاری نیا با بیان اینکه این رادارها در زمان حاضر در دنیا توسط کشورهای محدودی تولید می‌شود، افزود: مطالعات مربوط به رادار فرودگاهی از اوائل دهه ۸۰ در پژوهشکده فاوای دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز و در دهه ۹۰ طرح هایی برای داخلی سازی آن متناسب با نیاز فرودگاهی و توسعه و ارتقای تجهیزات فرودگاهی تعریف شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح ملی رادار مراقبت ثانویه به طور رسمی از زمستان سال ۹۸ آغاز شد و کارفرمای آن شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شد.
وی اظهار امیدواری کرد که این سامانه از سال آینده در فرودگاه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گیرد و گفت: هزینه تامین این سامانه از خارج از کشور حدود ۲ میلیون دلار است که ایران موفق به طراحی و ساخت آن شده است.
وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده فاوای دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند رادارهای اولیه و ثانویه مراقبتی و تجمیع و ثبت داده ها فعالیت می‌کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور صبح روز شنبه از پژوهشکده فاوای دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.
دهقانی فیروزآبادی در سفر خود به اصفهان، در همایش و نمایشگاه مسیر زاینده به میزبانی فولاد مبارکه اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در قرارگاه استانداری حضور می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار