استاندار ایلام در جمع مردم پیچ عاشوری با دستور قاطع الحاق این سکونتگاه به شهر ایلام را به دستگاههای مرتبط صادر نمود تا مردم این منطقه پس از سالها تحمل رنج ،با بهره مندی از خدمات شهری مناسب در مسیر آسایش و رفاه نسبی قرار گیرند.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ 25 February 2023

تابناک ایلام :: در اطراف شهر ایلام سکونتگاههای غیر رسمی وجود دارد که سالهای گذشته در سایه غفلت دستگاههای مسول وقت همچون قارچ سر از زمین بیرون آورده تا بعدها به چالشی اساسی برای مسولین و مردم این مناطق تبدیل شود.

سکونت گاههای غیر رسمی تحت عنوان حاشیه نشین ها که بدلیل عدم رعایت اصول و سازوکارهای عمرانی و شهری از خدمات گوناگون شهری مخروم و البته به مکانهای آسیب زایی از حیث اجتماعی تبدیل شده اند.

در سالهای اخیر مسولین زیادی آمده و رفته اند و وعده و وعیدهای بیشماری را درخصوص تعیین تکلیف این سکونت گاهها شاهد بوده ایم ،اما به واقع بدلیل نبود برنامه و راهبرد منطقی و البته عزم قوی ،این وعده ها هرگز از پیله رویای مردمان این مناطق خارج نشدند .

هرچند در سفر سال گذشته رئیس جمهوری رئیسی به ایلام و بازدیدایشان ازداین مناطق ،تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت این مناطق اتخاذشد ،اما باید گفت این تصمیم مهم نیز در کنار دیگر تصمیمات اتخاذ یافته به دست بایگانی فراموشی سپرده شد.

اما امروز اتفاق میمونی در استان ایلام رقم خورد ،اتفاقی شیرین که با حضور استاندار پرکار و پرتلاش ایلام که می تواند تلخی کام مردم سکونتگاه پیچ عاشوری را شیرین نماید.

حسن بهرام نیا که از بدو حضور خود در استان ایلام جلوه ای واقعی از کار جهادی مدنظر دولت سیزدهم را به نمایش گذاشته است، بدنبال سلسله اقدامات امید آفرین خود ،قطار امید را روانه سکونت گاه پیچ عاشوری کرد.

استاندار ایلام در جمع مردم پیچ عاشوری با دستور قاطع الحاق این سکونتگاه به شهر ایلام را به دستگاههای مرتبط صادر نمود تا مردم این منطقه پس از سالها تحمل رنج ،با بهره مندی از خدمات شهری مناسب در مسیر آسایش و رفاه نسبی قرار گیرند. 

هرچند نقد به کارکردها همچون آینه ای ،معایب را پیش روی مدیران ترسیم خواهد کرد و این رسانه نیز با انتقاد از برخی کارکردها ،آن را به مسولین گوشزد می کند ،اما تبیین کارکردهای مثبت و امید آفرین را نیز راهبرد منطقی خود قلمداد می کند.

حضور بدون واسطه مدیر اجرایی و سیاسی استان بعنوان نماینده عالی دولت در بین مردم و رفع حوائج و نیازهای اساسی آنان را باید راهبردی مهم قلمداد کرد که ابن ماه‌ها بنحو شایسته ای در دستور کار حسن بهرام نیاقرار گرفته است .

در شرایط سخت و نفس گیری که انتشار اخبار مایوس کننده می رود تا روزنه های امید به آینده را در مردم مسدود کند ،این رفتار و کارکرد امید آفرین استاندار ایلام را باید دریچه ای روشن به آینده نامید که از درون آن روح امید و پویایی را به درون مردم پمپاژ می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار