رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه :
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی کرمانشاه یکی از معضلات حوزه کشاورزی استان را پایین بودن شاخص کشاورزی دانست و گفت: برای دانش بنیان کردن کشاورزی باید علاوه بر تجاری سازی ایده ها، شاخص سرمایه پذیری را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 27 February 2023

ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص دانش بنیان کردن کشاورزی در استان اظهار کرد: در استان کرمانشاه اقدامات ارزنده ای در راستای دانش بنیان شدن کشاورزی انجام شده پارک علم و فناوری به عنوان یکی از متولیان دانش بنیان نسبت به شناسایی افراد خلاق و ایده پرداز و جذب و حمایت از آن ها اقدام می کند. 
 
وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هم به عنوان یک سازمان مردمی می تواند محور تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی باشد و در این زمینه ما هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 
 
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان ادامه داد: اعضای سازمان نظام مهندسی به هر نوعی که دارای نبوغ یا خلاقیت باشند در حوزه های کشاورزی شناسایی و حمایت می شوند و تلاش در تجاری سازی ایده های آن ها خواهیم داشت. 
 
وی گفت: یکی از نکات مهم این است که در حوزه پژوهش در کشور و استان در رتبه های بسیار خوبی در سطح جهان قرار داریم اما آنچه که بسیار حائز اهمیت دیگر این است که ما این پژوهش و علوم را به تجارت تبدیل کرده و به دنبال تجاری سازی ایده ها باشیم. 
 
وی تصریح کرد: متاسفانه ما در این بخش به خوبی عمل نکردیم اگر چه امسال که از طرف مقام معظم رهبری شعار سال موضوع دانش بنیان، تولید و اشتغال مطرح شد اقدامات خوبی صورت پذیرفت و در این ارتباط چهره های بسیار خوبی شناسایی و افرادی در این حوزه ها فعال هستند. 
 
وی خاطر نشان ساخت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با توجه به اینکه حدود ١٠ هزار عضو فرهیخته و فارغ التحصیل بخش کشاورزی دارد و حداقل مدرک این اعضا لیسانس است می توانند در حوزه افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی بسیار تاثیر گذار باشند. 
 
وی یکی از معضلات بخش کشاورزی را پایین بودن شاخص سرمایه پذیری دانست و گفت: با استفاده از علوم و فنون روز و دانش بنیان کردن کشاورزی و نوآوری در این بخش می توانیم شاخص سرمایه پذیری را بیشتر کنیم و دریچه ورود سرمایه های مردمی به این بخش را شاهد باشیم یکی از معضلات کشاورزی در استان کرمانشاه این است که سرمایه گذاری زیاد یا رغبت از سوی سرمایه گذاران برای ورود به بخش کشاورزی را شاهد نیستیم که دلیل آن پایین بودن
شاخص سرمایه پذیری است. 
 
بهرامی تاکید کرد: تلاش ما این است که با امید به خدا و فعالیت های بسیار خوب در این حوزه و با توجه به اینکه رسالت سازمان نظام مهندسی دانش بنیان کردن کشاورزی است فعالیت های خوبی انجام شود امیدواریم که با یاری خدا و تکیه بر داشته های خود از جمله نیروی انسانی پر توان، جوانان تحصیل کرده و از طرفی ظرفیت های خوب موجود در استان شاهد یک حرکت ارزنده در حوزه استفاده از دانش های جدید و دانش بنیان کردن کشاورزی در استان باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار