مدیر کل ثبت احوال استان:
مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از سرعت گرفتن روند صدور کارت ملی در سال ١۴٠٢ خبر داد و گفت: بیش از ۵٠ هزار کارت ملی در دفاتر پیشخوان وجود دارد که صاحبان آن ها هنوز برای دریافت کارت خود اقدام نکردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 27 February 2023
صادق خدادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال  ۱۲۵ هزار و ۱۰۷ کارت ملی صادر و به مردم تحویل داده شد،  ۶۶ هزار و ۷۵۴ مورد درخواست کارت ملی هوشمند هم ثبت شده است.
 
وی افزود: تا کنون جمعا یک میلیون و ۵۱۱هزارو ٧٩٣ کارت ملی صادر شده و  بیش از ۵۰ هزار کارت ملی آماده در دفاتر پیشخوان ثبت احوال داریم اگر چه پیامک هم برای افراد جهت دریافت کارت ها صادر شده اما اقدامی برای دریافت نمی کنند. 
 
وی با بیان اینکه عدم دریافت کارت ملی منجر به ابطال آن ها خواهد شد از افراد تقاضا کرد نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام نمایند. 
 
مدیر کل ثبت احوال استان گفت:، سازمان سعی دارد  تعدادی از کارت هایی که صادر نشده را  تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی آن را تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ صادر نماید 
 
به گفته وی صدور کارت های ملی در استان کرمانشاه روند سرعتی به خودگرفته در حالی که مدت ۳ سال صدور کارت انجام نشد. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که صدور کارت ملی برای نوجوانان ١۵ ساله الزامی است، سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر دیگر به واجدین شرایط اضافه می شوند.  
 
خدادادی تاکید کرد: حدود یک میلیون و۶۵۳ هزار نفر درخواست صدور کارت ملی دادند و ماهانه ۶ هزار درخواست داشتیم که طی امسال و سال آینده هم قطعا کاهش خواهد شد. 
 
وی گفت: قصد داریم که درخواست های فروردین سال ١۴٠٢ را پیش از پایان سال صادر کنیم تا صدور کارت ملی هوشمند در سال ١۴٠٢ روند عادی به خود بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار