مدیر پروژه کرمانشاه_خسروی:
مدیر پروژه کرمانشاه خسروی مجموعه قرار گاه خانم الانبیاء از عدم تامین مالی به عنوان مهمترین چالش اجرای این پروژه یاد کرد و گفت: در این صورت ادامه کار دشوار خواهد شد، همچنین اولویت نخست در اجرای آن پیشروی از کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب است.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 28 February 2023
ناکینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه کرمانشاه_خسروی یکی از مشکلات اصلی این پروژه را تامین مالی دانست و اظهار کرد: این پروژه علی رغم اهمیت بالا در اولویت وزرات راه قرار نمی‌گیرد، با اجرای آن و اتصال کرمانشاه به خسروی، از قسمتی به ایلام سپس به شهرهای خانقین و لاذقیه متصل می شود و با تکمیل آن به دریای مدیترانه وصل می شویم.
 
وی با بیان اینکه عدم تامین مالی پروژه منجر به ایجاد مشکلات قراردادی آن شده، افزود: پروژه کرمانشاه_ خسروی جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است از همین رو قرارگاه خاتم الانبیاء دید پیمانکاری به این پروژه ندارد و تا کنون حدود ۵۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده، در حالی که کل درآمد حاصل از آن ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
 
مدیر پروژه کرمانشاه_خسروی مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه داد: پروژه به مدت ۲ سال تعطیل بود و ۶ ماه است که آغاز به کار کرده و فاز بندی آن (با ٢۵٠ نفر نیروی کار) انجام شده، اولویت پروژه از کرمانشاه به سمت اسلام آباد غرب می باشد که با تامین اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی تا اواسط سال ۱۴۰۳ امکان پیش روی پروژه تا اسلام ٱباد غرب وجود دارد. 
 
وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تامین مالی پروژه ادامه کار با وجود ٢۵٠ نیروی کار سخت می شود، خاطر نشان ساخت: قرارگیری پروژه ها در طرح های شهید سلیمانی به اولویت وزارت راه و نیازهای استان بستگی دارد که این پروژه در طرح شهید سلیمانی قرار نگرفته است.
 
 وی با اشاره بر ضرورت جدیت در پیشبرد این طرح و پیگیری های دو ماه اخیر استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه در ۱۰ جبهه کاری از جمله کلنگ زنی، تونل ها و پل ها و .. آغاز به کار کردیم که در صورت عدم تامین مالی روند پروژه کند می شود.
 
ناکینی تاکید کرد: در صورت تامین مالی پروژه سرعت و حجم آن را ۳ برابر کرده و از آذر ماه سال ۱۴۰۲ریل گذاری انجام می شود، لازم به ذکر است که یکی از اولویت های ایستگاه پروژه، ایستگاه پشته کش است که ایستگاه باری، درجه ۲ و بسیار مهمی می باشد در صورت راه اندازی این ایستگاه تمام باربری ها به این ایستگاه می رسد.
 
وی گفت: اگر تا پایان سال ۱۴۰۲ ایستگاه باری پشته کش را که در ۲۰ کیلومتری کرمانشاه به سمت اسلام آبادغرب است راه اندازه کنیم چشم انداز خوبی در پروژه اعمال می شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار