تابناک هرمزگان- دکتر احمد رئیسی ،رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت با تاکید برنقش آموزش و اطلاع رسانی گفت:برای پیشگیری از اپیدمی و مدیریت بیماریهای منتقله از پشه آئدس اطلاع رسانی و آموزش درخصوص تدابیر پیشگیرانه بعنوان اولین و مهم ترین راهکار مقابله با وفور این پشه است .
کد خبر: ۱۰۹۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 28 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// رئیسی بیان کرد : استان هرمزگان بعلت داشتن آب و هوای متعادل درایام تعطیلات نوروزی ، باید موضوع اقدامات پیشگیرانه در راستای مراقبت انسانی از بیماری های منتقله از پشه مهاجم آئدس را  برای تامین سلامت مسافران و شهروندان در الویت برنامه ها قرار دهد .

وی  بر ارتقا ء آگاهی مردم جامعه درخصوص اهمیت اقدامات حفاظتی در راستای پیشگیری از اپیدمی بیماری های منتقله از این  پشه تاکید کرد.

دکتر رئیسی  با تاکید بر هوشیاربودن نظام مراقبت بیماری دربخش بهداشت ودرمان  به تقویت نظام مراقبت به خصوص تقویت مراقبت سندرومیک درشرایط کنونی که بهترین گزینه دربیماریابی سریع و به موقع می باشد اشاره کرد .

رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت به اهداف مراقبت بیماری دانگ  برارتقاء آگاهی پزشکان و کارشناسان در همه سطوح ،کشف به موقع موارد مشکوک به بیماری ،درمان صحیح و به موقع موارد مبتلا به بیماری و پیشگیری از گسترش بیماری درکشور و انجام اقدامات کنترلی به موقع  تاکید کرد.

دکترصفری معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با عنوان اینکه این استان همجوار با کشورهای آلوده می باشد گفت: باتوجه به آلودگی کشورهای همسایه و مبادلات تجاری و تبادل نیروی انسانی که با آنها انجام می شود احتمال انتقال آلودگی به کشور وجود دارد  بنابراین مراقبت انسانی ازبیماریهای منتقله توسط آئدس های مهاجم ، راهکارهای پیشگیرانه مثل بهسازی محیط و آموزش به منظور مبارزه با این ناقلین ضروری است .

جلسه وضعیت مراقبت ،کنترل با حضور دکتراحمدرئیسی ،رئیس اداره کنترل ناقل وزارت بهداشت و معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزارشد

دراین جلسه دکتر فاطمه باقری گزارش اهمیت مراقبت انسانی در برنامه  پیشگیری و مقابله با بیماریهای منتقله از پشه آئدس مهاجم  استان را ارائه کرد.

انتهای پیام//

برچسب ها: علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار