رقابتهای ‌خلبانان برگزیده پایگاه‌های مختلف هوانیروز ارتش با عنوان “مسابقات‌ سپهبدهای‌ اخلاص “ روز سه‌شنبه به میزبانی پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 28 February 2023

در این رقابت‌ها که خلبانان برگزیده پایگاههای هوانیروز کشور در آن شرکت داشتند، خلبانان بالگرد جنگنده‌ی‌ کبرا در شلیک انواع موشک‌های بالگرد جنگنده‌ی کبرا، شلیک توپهای ۲۰ میلی‌متری‌ و انواع راکت‌های بالگرد جنگنده کبرا و خلبانان بالگردهای ترابری تاکتیکی۲۱۴ در انجام عملیات‌ تجسس‌ و نجات‌ هوایی و عملیات‌ هلی‌برن در منطقه نبرد، با هم به رقابت پرداختند.

در این رقابت‌ها خلبانان برگزیده پایگاههای مختلف هوانیروز ارتش، اندوخته‌های علمی خود را در میدان عمل و در آسمان به رقابت گذاشتند.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمود محمدعلی‌فام، معاون عملیات و اطلاعات هوانیروز ارتش که با حضور در اصفهان، این مسابقات را از نزدیک نظارت می‌کرد، گفت: هدف این رقابت‌ها، سنجش آمادگی رزمی خلبانان بالگرد جنگنده کبرا و بالگرد ترابری تاکتیکی ۲۱۴ و ارتقای توان رزمی آنان در شرایط شبیه‌سازی شده میدان نبرد است.

وی گفت: سپهبدهای اخلاص(شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی)، الگو و اسطوره کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت و مبارزه و ایفای نقش هستند و این مسابقات، بهانه‌ای برای بازخوانی سیره و شخصیت این شهدای شریف و عزتمندمان است.

در ادامه، فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش که میزبانی این مسابقات را به عهده دارد گفت: حضور همزمان معاونت عملیات و اطلاعات و نیز معاونت تربیت و آموزش هوانیروز ارتش و ده‌ها خلبان برگزیده هوانیروز ارتش در اصفهان، فرصت مغتنمی برای پایگاه چهارم هوانیروز ارتش فراهم کرده است که ضمن برگزاری این مسابقات در بالاترین سطح، آخرین تاکتیک‌های پروازی را در جلسات بریفینگ و نیز در مراحل مختلف پروازهای اجرای آتش، تجسس، نجات و هلی‌برن با این نخبگان، به اشتراک بگذارد.

سرهنگ خلبان ستاد، بهرام نظری افزود: امروز کوشش خلبانان هوانیروز ارتش بر این است که با ارتقای معنویت در رفتارهای شخصی و ارتباطات سازمانی و نیز ارتقای توانمندی تاکتیکی و عملیاتی، به سبک سپهبدهای اخلاص، در میدان عمل و در روز نبرد، مردان نقش‌آفرین و جریان‌ساز شوند.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش افزود: داوری این رقابت‌ها را هیئتی به سرپرستی معاونت تربیت و آموزش هوانیروز به عهده داشت و در پایان این رقابت‌ها، به خلبانان برگزیده لوح شایستگی و جایزه اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار