استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با جدیت برای اشتغال مولد و پایدار تلاش می کنیم، گفت: اجرای طرح‌های اکتشاف معادن استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 02 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمدطیب صحرایی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تعامل ملی وزارت صمت و سازمان جنگل‌ها و مراتع که با حضور حجت الاسلام حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل اکتشاف و بهره برداری وزارت صمت، مشاور معدنی وزیر صمت، مدیرکل حفاظت سازمان جنگل‌ها، مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نماینده نظام مهندسی کشاورزی کشور و جمعی از مدیران کل استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه هم افزایی و هم گرایی خوبی برای اجرای طرح‌های معدنی استان شکل گرفته که این موضوع نقش مهمی در توسعه و کمک به روند اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

وی با اشاره به دست اندازی کشورهای استعمارگر از جمله کشور انگلیس به معادن ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی دست این کشورها در چپاول ثروت و معادن کشور قطع شد و این معادن در اختیار مردم ایران قرار گرفت که باید آنها از بهره برداری اکتشافات بهره مند شوند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص در کشور ثروتی عظیم‌تر و ارزشمندتر از ثروت معادن و ذخایر زمینی است که باید قدردان آنان باشیم و کشور با وجود چنین نیروهای ارزشمندی قطعاً دارای آینده‌ای درخشان خواهد بود.

صحرایی با اشاره آغاز اجرای طرح‌های اکتشاف معادن استان از این رویداد به عنوان اتفاقی مهم و شیرین برای مردم استان نام برد و گفت: ما در استان باید با جدیت برای اشتغال مولد و پایدار یک تلاش عالمانه و مجاهدانه داشته باشیم.

وی به صدور مجوزها و همکاری و همراهی شرکت ایمیدرو برای اجرای طرح‌های اکتشافی معادن در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امیدواریم این هم افزایی و همکاری نزدیک بین استان کرمانشاه و شرکت ایمیدرو برای توسعه هر چه بیشتر تداوم داشته باشد و شاهد اشتغالزایی خوب و اثرگذار این بخش در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید اجرای این طرح‌ها به عنوان الگویی برای بهره مندی مردم از اکتشافات تبدیل شود و این کار به نفع مردم روستاها و منطقه باشد و در این زمینه باید یک الگوی خوب مناسب شکل بگیرد.

وی بیان کرد: مدیران استان ارزش این هم گرایی و هم افزایی را می‌دانند و امکانات لازم را برای تسریع و تسهیل طرح آماده خواهند کرد و انشاالله یک خیر و برکت خوبی برای مردم استان ایجاد خواهد شد.

صحرایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشت اما آنچه از همه مهم‌تر است، خودکفایی و خودباوری در کشور برای اجرای طرح‌های مهم و راهبردی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار