معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)گفت: نورافشانی آسمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان، حکاکی بر روی نگین انگشتر توسط استاد آتش باز و برپایی چهار موکب و ایستگاه های صلواتی از برنامه های آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت میلاد امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الله طلایی، ضمن اعلام ویژه برنامه های جشن نیمه شعبان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت میلاد امام عصر (عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برنامه های متنوعی از 16 تا 18 اسفند برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: بر این اساس پس از اقامه نماز مغرب و عشا سه ‌شنبه ۱۶ اسفند، حجت ‌الاسلام فرح‌ زاد در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر به ایراد سخنرانی در خصوص فضایل و مناقب حضرت ولیعصر(عج) خواهد پرداخت و حجت‌الاسلام علیرضا حدائق نیز در این مراسم به سخنرانی خواهد پرداخت و از ساعت 23 و 30 دقیقه هم مناجات شعبانیه با نوای سید مصطفی موسوی ‌نژاد قرائت خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه 17 اسفند هم شاهد برگزاری پیاده روی و شادپیمایی مردمی از میدان «شهدا» تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهیم بود و در ظهر نیمه شعبان، مراسم مولودی ‌خوانی و اجرای سرود، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر و در شامگاه 17 اسفند هم سخنرانی حجت ‌الاسلام فرح ‌زاد و مداحی اهل بیت (ع) در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

طلائی اعلام کرد: برنامه های پنج ‌شنبه 18 اسفند در حرم مطهر نیز شامل ویژه ‌برنامه ولادت باسعادت امام مهدی(عج) و بزرگداشت شهید آیت ‌الله ربانی شیرازی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و سخنرانی حجت ‌الاسلام علیرضا پناهیان و قرائت دعای کمیل با نوای حاج مهدی سلحشور خواهد بود.

وی از برگزاری محافل قرآنی هم به مناسبت نیمه شعبان در حرم مطهر خبر داد و اظهار کرد: محفل انس با قرآن کریم دوشنبه ۱۵ اسفند و همراه با اقامه نماز مغرب و عشا ویژه عموم زائران با تلاوت پیمان رضایی قاری، ممتاز استان فارس همراه با اجرای تواشیح، برنامه حافظان خردسال قرآن، مسابقه و اهدای جوایز متبرک، در شبستان «امام خمینی (ره)» برگزار خواهد شد و از ساعت ۱۶ روز سه شنبه نیز محفل قرآنی ویژه بانوان همراه با قرائت زیارت «آل یاسین» و مولودی خوانی، در رواق «دارالذکر» برپا خواهد شد.

طلائی اعلام کرد: از ساعت 16 و 30 دقیقه سه شنبه با حضور شعرای برتر استانی، ویژه برنامه شعرخوانی «عصر شعر انتظار» در ثنای امام زمان (عج) در رواق «دارالعباده» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری «پویش ختم صلوات» به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر(عج) از امروز تا پایان جمعه ۱۹ اسفند در حرم مطهر برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت می توانند تعداد صلوات ختم شده را به همراه نام و نام خانوادگی به شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی آستان مقدس ۱۰۰۰۰۱۵۲۲ ارسال کنند.

 

طلائی همچنین گفت: نورافشانی آسمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان، حکاکی بر روی نگین انگشتر توسط استاد آتش باز از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۶ اسفند و برپایی چهار موکب و ایستگاه های صلواتی در جوار این حرم مطهر از برنامه های دیگری است که به مناسبت نیمه شعبان در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار