کد خبر: ۱۰۹۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴ 07 March 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه شورای دانشگاه مازندران با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن زنده‌یاد فخرالدین اصغری دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

تصویب طرح پست‌داک، انقلابی در حوزه مالی تحقیق، پژوهش و فناوری
دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در این مراسم با اشاره به وضعیت بودجه کل کشور، از تخصیص اعتبارات جدید برای دانشگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد و با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌ها از تولید داخل، خواستار خرید تجهیزات مورد نیاز به‌ویژه در حوزه آزمایشگاه از شرکت‌هایی نظیر ایران‌ساخت و بهره‌مندی از یارانه 33درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد. 

جلسه شورای دانشگاه مازندران با حضور معاون پژوهشی وزارت عتف  

دکتر صالحی با طرح پیشنهاد انعقاد قرارداد تحقیق و توسعه با شرکت‌های دولتی و خصوصی در راستای درآمدزایی در حوزه پژوهش و فناوری برای دانشگاه‌ها، به راه‌کارهای مختلف کسب درآمد از طریق پژوهش اشاره کرد و افزود: استفاده از یک درصد بودجه کلیه سازمان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند در قالب بودجه فناوری، استفاده از ۴۰٪ بودجه پژوهشی شرکت‌های دولتی مانند شرکت‌های وابسته به وزارت نفت و ....( به ویژه در رشته‌های علوم انسانی) با استفاده از طرح‌های تحقیقاتی جامعه محور که حداقل ۶۰٪ آن باید به عنوان حق‌الزحمه به اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی داده شود از مهم‌ترین منابع کسب درآمد دانشگاه‌ها است.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به تصویب آیین‌نامه پست‌داک در شورای عتف، تاکید کرد: متاسفانه ما برنامه‌ای برای استفاده از تخصص دانشجویان دکتری نداریم. با تصویب طرح پوستاک و جذب دانشجوی همکار تمام وقت با دریافت حقوق و هم‌چنین تصویب صندوق علوم، تحقیقات و فناوری، ما می‌توانیم انقلابی در حوزه مالی تحقیق، پژوهش و فناوری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از آمار و امکانات دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه معین و جامع استان، عدم وجود فضای کاربردی کافی به‌ویژه در حوزه خوابگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و تجهیزات و امکانات موجود در آن را از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه دانست و اظهار امیدواری کرد که در پایان این نشست، دانشگاه شاهد تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه باشد.

انتخاب دانشگاه مازندران به‌عنوان متولی میز دانشگاه و دولت در خصوص اقتصاد دریا و برنامه توسعه هفتم
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، جلسه شورای دانشگاه مازندران با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن زنده‌یاد فخرالدین اصغری دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

دکتر علی‌نژاد با تاکید بر نقش نظارتی دانشگاه به‌عنوان دانشگاه مادر استان بر ۱۱۹ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سطح استان و هزینه‌هایی که این امر برای این سازمان در بردارد، گفت: ما اکنون از دانشگاه‌های نسل اول و دوم به خوبی عبور کردیم و در میان دانشگاه‌های سطح ۳ و سطح ۴ قرار داریم و در همین راستا نیز در رشد علمی در دنیا سرآمد هستیم.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به تشکیل قرارگاه شعار سال با سه ضلع جامعه و صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و حضور 8 کارگروه در ذیل آن اظهار داشت: در این قرارگاه به مسایل جامعه و پیرامون پرداخته می‌شود. هم‌چنین در بحث برنامه هفتم و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا، دانشگاه مازندران به‌عنوان متولی میز دانشگاه و دولت در خصوص اقتصاد دریا انتخاب و برنامه توسعه هفتم در حوزه اقتصاد دریا را تدوین و به دولت تقدیم کرد و که اکثر آن برنامه‌ها در جلسات دولت مورد تصویب قرار گرفته است.

یادآور می‌شود: دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی از موفقیت‌ها، دست‌آوردها و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری ارایه کرد. هم‌چنین برخی از روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها نیز به بیان سوالات و نظرات خود پرداختند.

ادای احترام به یادمان شهدای گمنام، بازدید از ساختمان در حال ساخت آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های علوم پایه، شیمی و مهندسی و فناوری، افتتاح مرکز پژوهشی پایش سکونت‌گاه‌های انسانی و دفتر استانداردسازی، بازدید از تالار مشاهیر دانشگاه، حضور در آیین درخت‌کاری و بازدید از رویداد کوک، از دیگر برنامه‌های دکتر صالحی در مدت حضور در دانشگاه مازندران بود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار