معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: براساس برآوردهای انجام شده، 404 هزار و 344 میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 11 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  در شهرستان ساری، بارش سیل‌آسا و وزش باد شدید در برخی از شهرهای مازندران خسارت‌هایی به بخش کشاورزی از جمله باغ‌های مرکبات و برنج وارد کرده است.
همچنین در شهرهای جویبار و میاندورود شاهد بارش تگرگ بودیم که این موضوع خسارت‌هایی به همراه داشته است.
سال گذشته به دلیل خسارت برف و سرمای سخت باغ‌داران مازندران متضرر شدند، ولی امسال با توجه به محصول خوب امید آن داشتند بتوانند ضررهایی که به آنها وارد شده را جبران کنند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: خسارت ناشی از وقوع سیل، طوفان و تگرگ اخیر به بخش کشاورزی مازندران براورد شده است.
سیدمحمد جعفری افزود: براساس برآوردهای انجام شده 404 هزار و 344 میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران خسارت وارد شده است.
وی بیان کرد: به محصولات زراعی شامل برنج، سویا، دانه‌های روغنی و غلات خسارت 10 تا 80 درصدی معادل 28 هزار و 587 میلیون ریال خسارت وارد شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: به محصولات باغی از جمله مرکبات، خرمالو، سیاه‌ریشه و انار 15 تا 90 درصد معادل 312 هزار و 900 میلیون ریال خسارت وارد شد.
جعفری با اشاره به اینکه 342 هزار و 487 میلیون ریال به بخش زراعی، باغی و منابع طبیعی خسارت وارد شد، افزود: 5 هزار و 257 میلیون ریال به بخش دام و طیور و آبزیان پرورشی و 56 هزار و 600 میلیون ریال به ساختمان‌ها، تاسیسات، ادوات کشاورزی و منابع طبیعی و آبی خسارت وارد شد.
وی تصریح کرد: 342 هزار و 487 میلیون ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی شهرستان‌های نکا، میاندورود، ساری، جویبار و قائم‌شهر وارد شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: 5 هزار و 207 میلیون ریال خسارت به 50 راس دام سبک، 16 هزار قطعه مرغ و 155 تن خوراک دام در شهرستان‌های نکا و میاندورود وارد شد.
جعفری در پایان گفت: 56 هزار و 600 میلیون ریال خسارت نیز به تاسیسات و ابنیه شامل دامداری، مرغداری، انبار محصولات کشاورزی، گلخانه، جاده و پل بین مزارع، سردهنه زراعی و کانال انتقال آب وارد شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار