با نصب دوربین‌های نظارتی در کرج
خیابان‌های کرج برای همان 50 سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده و تنها تعداد جمعیت و خودروها افزایش پیدا کرده که همین امر مشکلات ترافیکی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 11 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: شهرستان کرج با وجود اینکه یکی از پرجمعیت‌ترین کلانشهرهای کشور بوده و پس از تهران، بیشترین حجم ترافیک درون شهری را به خود اختصاص داده، همواره با مشکل کمبود امکانات و تجهیزات پیشرفته روبه‌رو بوده است.
حتی چند سال قبل و زمانی که قرار بود در روزهای پایانی سال، طرح تردد زوج و فرد خودروها در کرج اجرا شود، برخی از مسئولان و کارشناسان راهنمایی و رانندگی تاکید داشتند که با ابزار سنتی نمی‌توان طرح‌هایی از این دست را اجرا کرد.
به همین دلیل اجرای طرحی از ابتدای سال جاری در دستور کار شهرداری کرج و مدیریت ترافیک در این شهرستان آغاز تا کمبودهای فوق برطرف شود.
در همین راستا امروز معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج از نصب دوربین‌های نظارتی در 43 نقطه شهر کرج خبر داد.
احمد افضلی اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و به منظور توسعه خدمات ترافیکی این دوربین‌ها در نقاط مختلف این شهر نصب می‌شود.
افضلی با بیان اینکه خیابان‌های این شهر دیگر توان حضور خودروها را ندارد،‌ افزود: خیابان‌های کرج برای همان 50 سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده و تنها تعداد جمعیت و خودروها افزایش پیدا کرده که همین امر مشکلات ترافیکی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.
معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند برای کنترل ترافیک انجام داد نصب دوربین‌های نظارتی است که با تمهیدات اندیشیده شده برای 43 نقطه از این کلانشهر نصب این دوربین‌ها در نظر گرفته شده است.
افضلی گفت: راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج در سال جاری یکی از طرح‌هایی بود که این دستگاه به منظور کاهش بار ترافیکی در سطح شهر، آن را عملیاتی کرد تا از این طریق موجب ارائه خدمات بسیاری به شهروندان از جمله مدیریت صحیح و علمی ترافیک، روان‌سازی ترافیک در معابر پر رفت و آمد با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، نظارت بر خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و بالاخره تسریع در حضور نیروهای امدادی، پلیس و اورژانس در محل حادثه در زمان‌های بحرانی شود.
وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده محل نصب دوربین‌های طرح ترافیک شهر کرج در 43 نقطه از سطح شهر مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا 22 بهمن سال جاری، با نصب تمامی دوربین‌ها، کنترل محدوده‌های ترافیکی این کلانشهر به صورت کاملا مکانیزه به بهره‌برداری برسد.
به گفته این مسئول در حال حاضر7 دوربین کنترل ترافیک در محدوده‌های چهارراه طالقانی، میدان توحید، بلوار بلال، میدان شهدا، چهارراه هفت تیر، میدان سپاه و میدان آزادگان نصب شده است و تصاویر مربوط به آنها از طریق مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج مورد رویت قرار می‌گیرد.
افضلی بیان کرد: در این راستا مقرر شده است تا به منظور آگاهی شهروندان کرجی از وضعیت ترافیکی سطح شهر، اخبار این این مهم از طریق شبکه خبری استان البرز از هفته جاری اطلاع‌رسانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار