رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان از کشف و ضبط محموله هیزم غیرمجاز جنگلی از نوع بلوط در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 11 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سعید جمشیدی گفت: پس از بررسی‌های فنی و بازجویی‌های اولیه مشخص شد که افراد متخلف هیزم غیرمجاز جنگلی را از شهرستان همجوار بارگیری و قصد تخلیه محموله در روستای گردن کلات سپیدان را داشته که با هوشیاری و سرعت عمل به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان به دام افتادند.

او افزود: در این عملیات یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم هیزم غیرمجاز جنگلی و دو دستگاه اره موتوری از متخلفان کشف و ضبط و ضمن تشکیل پرونده متهمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان با اشاره به ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تصریح کرد: حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و رانندگان خودرو‌های متخلف علاوه بر مجازات جزایی مقرر از دو ماه تا یک سال از حق رانندگی محروم خواهند شد.

جمشیدی با اشاره به عزم جدی و قانونی نیرو‌های منابع طبیعی در مقابله با فعالیت‌های مجرمانه در زمین های ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی و یا قاچاق چوب و هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

برچسب ها: کشف ، هیزم ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار