رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:وضعیت کرونا در ۱۱ شهرستان فارس زرد و یک شهرستان نارنجی است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 12 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر سید وحید حسینی افزود: بر اساس آخرین اعلام وضعیت رنگبندی کرونا در استان فارس، هم اکنون شهرستان‌های «خرم بید»؛ «بیضا»؛ «خرامه»؛ «کوار»؛ «فسا»؛ «قیروکارزین»؛ «زرین دشت»؛ «جویم»؛ «اوز»؛ «گراش» و «لارستان» در وضعیت زرد و شهرستان «اقلید» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.
او با اشاره به افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان نسبت به هفته‌های گذشته اظهار کرد: نزدیک شدن به ایام تعطیلات که هر ساله با افزایش دید و بازدید‌ها و سفر‌های نوروزی همراه است، ضرورت هوشیاری آگاهانه نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه و همچنین مسافران نوروزی را افزایش می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سلامت در ایام نوروز را نیازمند مشارکت همگانی دانست و از مردم استان فارس خواست تا در این زمینه، همکاری لازم را داشته باشند، زیرا در صورت عدم توجه شهروندان، با موجی از افزایش موارد ابتلا و بستری عفونت‌های حاد تنفسی روبرو خواهیم بود.
دکتر حسینی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، مراکز بهداشتی درمانی استان فارس در ایام نوروز امسال فعالیت دارد، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا در صورت بروز علایم بیماری، به این مراکز مراجعه کنند.
او یادآور شد: همچنین پایگاه‌های واکسیناسیون استان نیز در ایام نوروز فعال بوده و برنامه فعالیت این پایگاه‌ها به صورت روزانه در پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی https://www.sums.ac.ir/fa/۰ اطلاع رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار