امام جمعه تبریز گفت: از طرف مردم آذربایجان از این اقدام دولت ( بیانیه وزارت کشور در ارتباط با حجاب) برای صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی به ویژه واجب شرعی حجاب و عفاف، حمایت و پشتیبانی خودمان را اعلام می‌داریم.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 01 April 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم‌ امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با حمایت از بیانیه وزارت کشور درباره حجاب اظهار کرد: حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: از طرف مردم آذربایجان از این اقدام دولت ( بیانیه وزارت کشور در ارتباط با حجاب) برای صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی به ویژه واجب شرعی حجاب و عفاف، حمایت و پشتیبانی خودمان را اعلام می‌داریم.

آل‌هاشم با بیان اینکه حجاب از پایه‌های تمدنی ملت ایران بوده و یکی از زیرساخت‌های بنای حیاتی خانواده می‌باشد، تصریح کرد: تبریز با غیرت بوده و غیرت دینی خود را تاکنون در مراحل مختلف نشان داده است و باید به مهمانان عزیزی که از نقاط مختلف ایران به تبریز سفر کرده و می‌کنند به آنها بیشتر رعایت حجاب گوشزد شود که رعایت ارزش‌های دینی را بکنند.

روحانیت به هیچ وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روز طبیعت به عنوان روز خاطره‌ها نام برد و بیان داشت: برخی‌ها خیال می‌کنند که روحانیت مخالف این روز است نه خیر اصلا این طور نیست بلکه روحانیت به هیچ‌وجه با مهربانی و حضور در طبیعت مخالف نیست.

امام جمعه تبریز یادآور شد: آنچه خواسته روحانیت در این روز است رعایت موازین شرعی و حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست است.

 آل‌هاشم ادامه داد: عید نوروز و ۱۳ فروردین بهانه‌ای است برای با هم بودن و باید در این روز طبیعت و منابع طبیعی را عزیز بشماریم.

امام جمعه تبریز  با اشاره به مصادف شدن ۱۳ فروردین امسال با ماه مبارک رمضان گفت: خدای ناکرده در کنار استفاده از طبیعت طوری نباشد که جنگل‌ها، طبیعت و منابع طبیعی آسیب ببیند و موازین شرعی به ویژه حجاب شرعی مغفول ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :