مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مقدار برخی اقلام دارویی وارده به استان کرمانشاه نسبت به مصرف آن‌ها در استان کرمانشاه کمتر است و در این راستا از نظر میزان سرم و کورتن‌های تزریقی دچار کمبود شده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 05 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نجفی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کمبود سرم و کورتن بیشتر به دلیل افزایش تجویز این نسخ در درمانگاه‌ها و علاقه مردم به دریافت دارو‌های تزریقی و سرم است.

به گفته نجفی تولید و واردات سرم و کورتن‌ها کاهش نیافته بلکه افزایش مصرف که بخشی از آن غیرضروری است باعث کمبود‌های موجود شده است.

وی با بیان اینکه معاونت غذا ودارو پیگیر تامین دارو برای بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: در ایام عید نوروز هم توزیع سرم به خوبی انجام شد.

نجفی تصریح کرد: اکنون بیمارستان‌ها مشکلی از نظر تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا، ندارند تنها قدری در بخش سرپایی کمبود دارویی وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع پیک کرونا از مردم تقاضا می‌کنیم ضمن استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و افراد بیمار هم در اجتماعات حضور نیابند تا از این پیک هم عبور کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت و برای مراجعه به پزشک تعجیل کنند و بیماران دیگر هم اصراری به مصرف دارو‌های تزریقی نداشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار