مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه سال گذشته ۳۷ روز هوای غیراستاندارد را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 08 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت کیفیت هوای کرمانشاه در سال گذشته، گفت : سال ۱۴۰۱ در شهر کرمانشاه ۳۷ روز هوای غیراستاندارد داشتیم که از این تعداد ۳۴ روز هشدار، یک روز اضطرار و دو روز بحران بود.

وی عمده روز‌های غبارآلود سال گذشته را مربوط به چهار ماه ابتدای سال اعلام کرد و یادآور شد: در فروردین سال گذشته سه روز، اردیبهشت پنج روز، خرداد هفت روز و تیرماه ۹ روز هوای غیراستاندارد داشتیم و وضعیت کیفیت هوا در مابقی ماه‌های سال تا حدودی بهتر بود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ وضعیت بدتری از نظر روز‌های غبارآلود نسبت به سال ماقبل آن داشتیم، افزود: کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، ۲۲ روز هوای غیراستاندارد را پشت سر گذاشت.

به گفته جلیلیان، در سال گذشته از بین سایر شهرستان‌های استان نیز بیشترین تعداد روز‌های غبارآلود و غیراستاندارد از ایستگاه‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به ثبت رسیده است.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت امسال کیفیت هوای استان داشت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون در شهر کرمانشاه هوای غیراستاندارد در ایستگاه‌ها ثبت نشده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تعداد کنونی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح استان را ۹ مورد اعلام کرد که در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور فعال هستند و قرار است از محل منابع سفر ریاست جمهور، تعداد این ایستگاه‌ها افزایش یابد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار