جشن رهایی برای ۹۵۰ زندانی جرائم غیر عمد در فارس برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۹۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 08 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل زندان‌های استان فارس در سی ششمین جشن گلریزان رهایی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: ۹۵۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان فارس چشم به دستان سخاوتمند خیران دارند .
ابراهیمی افزود: با کمک خیران و ستاد دیه استان، سال گذشته ۵۲۱ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بیش از ۷۶۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه شکات پرونده‌ها بزرگترین حامی و خیر ستاد دیه محسوب می‌شوند و در سال گذشته ۳۰۵ میلیارد تومان از حقوق خود گذشتند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ محکوم مالی و مابقی به جرم تصادفات، دیه، نفقه، مهریه و حوادث کارگاهی در زندان‌های فارس به سر می برند .
مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه استان فارس از استان‌های برتر درآزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است که این نشان از همت والای خیران است، ادامه داد: تولیت آستان مقدس رضوی ، سپاه فجر استان فارس، ستاد دیه و مراجع قضایی عنایت ویژه‌ای در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دارند.
ابراهیمی در ادامه اعلام کرد :متاسفانه استان فارس در سطح کشور به لحاظ مسائل اقتصادی و خشکسالی جزو ۳ استان با بیشترین تعداد زندانیان غیرعمد است.
آیت‌الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: سفره‌ای برای خیر و خدمت گسترده شد تا نیک‌اندیشان ،دست افتاده‌ای را بگیرید تا افرادی که در بند زندان هستند رهایی یابند.

 

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز با بیان اینکه هدف جشن‌های گلریزان این است که بتوانیم کمک خیران را برای حمایت مالی از محکومان مالی جرائم غیرعمد جذب و جمعی از زندانیان را آزاد کنیم، گفت: اولویت ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، بانوان هستند.
سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس هم با اعلام اینکه تعداد ۳۹ زندانی خانم با بدهکاری ۲۰ میلیارد تومان در زندان های فارس هستند ، افزود: تلاشمان بر این است تا در سال جاری همه بانوان زندانی را آزاد کنیم.
وی با اعلام اینکه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار زندانی آزاد شدند و ۹ هزار پابند الکترونیک بجای حبس در نظر گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار