کد خبر: ۱۱۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 10 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و لایروبی کانال دسترسی بندر فریدونکنار نیازمند نگاه ویژه مسئولان است. 

بررسی مشکلات اساسی بندر فریدونکنار+ تصاویر  

بر اساس این گزارش ، مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و لایروبی کانال دسترسی به حوضچه را از مشکلات اساسی بندر فریدونکنار عنوان کرد.

هادی شفیعیان مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار عصر روز یکشنبه در نشست خبری گفت : هر شهر بندری باید از مساعدت‌های سازمان بنادر برخوردار شود و این مطالبه مردم شهر فریدونکنار نسبت به فعالیت‌های بندر ، که بعضا با چالش نیز روبرو است از طریق مسئولان شهرستان میسر می‌شود.

هادی شفیعیان با بیان اینکه شرکت راهبران بندر فریدونکنار با یک قرارداد B.O.T از سال ۸۷ فعالیت خود را در بندر فریدونکنار شروع کرده است ؛ تصریح کرد : از سال ۸۷ تا کنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به جانمایی صورت گرفته توسط سازمان بنادر داشته است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی در بندر فریدونکنار ایجاد شده است ؛افزود : در بندر فریدونکنار تقریبا ۲۸ هزارتن مخازن ذخیره فراورده نفتی ، ۳۰هزار تن سیلوی غلات ، ۱۵۰ هزار تن سوله غلات جهت انبارش غلات و همچنین ۱۲ هکتار جهت دپوی کالای عمومی به مقدار ۶۰۰ هزار تن وجود دارد.

وی با اشاره به استقرار ادارات مهم در بندر فریدونکنار جهت تسهیل و تسریع در روند کار ، ادامه داد : ادارات استاندارد ، گذرنامه ، گمرک ، حمل و نقل، قرنطینه ، اداره بندر و انواع شرکت‌های بازرسی و حمل‌ و نقل در بندر فریدونکنار مستقر می‌باشند.

شفیعیان با عنوان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد نیروی کار این شرکت بومی می‌باشند ؛ بیان کرد : شرکت راهبران ۷۵ نیروی کار دارد که با توجه به فشارهای اقتصادی موجود کسی از این شرکت اخراج نشده است.

در تلاش هستیم تا بندر فریدونکنار که اولین بندر خصوصی کشور است بعنوان منطقه ویژه معرفی شود، شفیعیان با بیان این موضوع گفت : دو بندر با ویژگی منطقه ویژه اقتصادی در غرب و شرق بندر فریدونکنار در حال فعالیت می‌باشند و با این تفاسیر و بعلت اینکه در مناطق ویژه درصد گمرکی پایین است ،فعالیت برای بندر فریدونکنار دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حضور بنده ۶ ماه حقوق معوقه وجود داشت ، عنوان کرد : با تلاش هیئت مدیره پس از گذشت ۵ ماه حقوق معوقه پرسنل شرکت راهبران بندر بروز و عیدی سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت راهبران گفت : بندر فریدونکنار با توجه به پتانسیل ایجاد شده توسط بخش خصوصی جهت پهلودهی کشتی و با ارائه تخفیفات ویژه و خدمات بندری بستر مناسبی جهت فعالیت صاحبین کالا است.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستان و استان بیان داشت : انتظار می‌رود که با تعامل و حمایت از بندر فریدونکنار شاهد توسعه بندر و رونق اقتصادی در شهرستان باشیم. 

خبر مرتضی علیزاده 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار