تابناک هرمزکان- رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز کرونا، تمامی افراد جامعه در هر جایگاه و یا مسئولیتی که هستند باید احساس وظیفه کرده و نسبت به رعایت موارد و اصول بهداشتی برای خود، خانواده و محل خدمت خود نهایت تلاش را کرده تا از ورود بندرعباس و استان به پیک هشتم جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 10 April 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//دکتر فریده فخار گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه سرپایی به مراکز کرونا هستیم و روند مثبت شدن موارد تست کرونا در حال افزایش است و همشهریان گرامی باید نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از ورود بندرعباس و استان هرمزگان به پیک جدید کرونا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن یادآور در پیشگیری از اوج گیری مجدد کرونا به ویژه در سویه های جدید اظهار داشت: در کل جهان تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در پیشگیری از کرونا ثابت شده است و تزریق واکسن یادآور به همراه استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان بهترین روش برای پیشگیری از موج های جدید کرونا محسوب می شود.

وی یادآور شد: مردم در مجامع و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کنند و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه تهویه مناسب، رعایت فاصله فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن دست ها، دوباره باید مورد توجه قرار گیرد ، در مورد استفاده از ماسک در فضاهای باز، تاکید زیادی نداریم اما استفاده از آن در وسایل نقلیه عمومی به ویژه ، اتوبوس، هواپیما، فروشگاه های بزرگ، سالن ها، مدارس و دانشگاه ها، مورد تاکید و توصیه است.

رییس مرکز بهداشت گفت: تمامی افراد جامعه در هر جایگاه و یا مسئولیتی که هستند باید احساس وظیفه کرده و نسبت به رعایت موارد و اصول بهداشتی برای خود، خانواده و محل خدمت خود نهایت تلاش را کرده تا از ورود به پیک هشتم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار