کد خبر: ۱۱۰۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 11 April 2023

تمهیداتِ ایجاد زیرساخت ها و ورود امکانات برای تسریع در خدماتدهی اورژانس با افزایش تعداد پایگاه ها، استقرار اتوبوس آمبولانس، بالگرد اورژانس و ورود موتور لانس در مازندران انجام شد و این‌بار آوردن آمبولانس دریایی قدمی دیگر برای تسریع در خدماتدهی مصدومان به این مجموعه امدادی در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران همواره به عنوان استان اول حضور مسافران و گردشگران در کشور به شمار می رود و این حضور پُرتعداد خود زمینه ساز بروز حوادث و سوانح بیشتر به نسبت استان های دیگر از جمله تصادفات، غرق شدن در دریا، سقوط از ارتفاعات و مصدومیت در جنگل ها را ایجاد کرده است. افزایش سوانح و حوادث با مصدومیت تعداد زیاد افراد فشار مضاعف را بر پرسنل و کادر ارائه دهنده خدمات امدادی و اورژانسی ایجاد کرده است.

اما آن چیزی که بیشتر از همه در مازندران و به هنگام ارائه خدمات امدادی و اورژانسی در این استان به چشم می آید فرصت زمانی که پشت ترافیک های سنگین جاده های مملو از خودروی مسافران از دست می رود.

موضوعی که اورژانس مازندران همواره به آن اذعان داشته است و یکی از نقاط کور در سرعت بخشی به خدمات از سوی این نهاد از آن یاد می شود. به طوریکه فرصت طلایی حضور کادر اورژانس بر بالین مصدومان بدین نحو از دست می رود.

فعال شدن اورژانس دریایی به منظور تسهیل در خدماتدهی موضوعی است که پیشتر از سوی مسوولان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام شد و با پیگیری و اقدامات انجام شده زیرساخت های مورد نظر نیز فراهم شده است.

آمبولانس دریایی یا کشتی بیمارستانی یک

شناور در روی سطح آب است. که در قالب آمبولانس با تـأسیسات پزشکی و بیمارستانی مجهز جهت مأموریتهای دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر آمبولانس های دریایی مجهز به سیستم ICU و CCU هستند. و نوعی اورژانس همراه محسوب می شوند این آمبولانس ها عملیات درمانی ابتدایی را با استفاده از تکنسین ها و پزشکان همراه انجام می دهند. تا انتقال بیمار به بیمارستانها و مراکز درمانی مجهز در خشکی انجام شود.

این شناورها دارای چند تخت و تجهیزات با سرعت کافی و مجهز به امکانات درمانی و جستجو و امداد و نجات بیماران هستند که از طریق این شناورها اعزام بیماران و مصدومان با شرایط حاد از بیمارستان یک شهر ساحلی به مرکز درمانی شهر ساحلی دیگر انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار