رییس جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: طوفان، بارش شدید باران و سیلاب روزهای اخیر به مزارع، باغات و اماکن دامی این شهرستان خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 14 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «نعمت دارابی» افزود: طبق برآورد اولیه کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، طوفان شدید روزهای اخیر در شهرستان سرپل ذهاب به میزان ۱۰ تا ۳۰ درصد در سطح هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع گندم خسارت زد.

وی اظهار کرد: همچنین بر اثر طوفان۲۶ هکتار مزارع جو آبی ۵۰تا ۷۰ درصد و باغات گوجه سبز نیز بر اثر ریزش گل، میوه و شکسته شدن شاخ و برگ روستای پیران به میزان ۶۰ تا۷۰ درصد در سطح ۲۲۰هکتار دچار خسارت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: شاخ و برگ باغات انگور یاقوتی به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد در سطح ۵۴۵ هکتار دچار شکستگی شده و به دنبال ریزش گل، میوه و شکسته شدن شاخ و برگ سایر محصولات باغی از جمله مرکبات به میزان ۲۰ درصد در سطح سه هکتار خسارت وارد آمد.

او از تلف شدن سه راس دام سبک و شکستگی دست و پای سه راس دام سبک بر اثر طوفان خبر داد و افزود: خسارت به شکسته شدن پوشش سقف ۱۳ جایگاه دام به میزان ۱۵ تا ۳۰ درصد و تخریب پوشش نایلونی سه واحد گلخانه و ۱۵ تا ۲۰ درصد پوشش نایلونی ۱۵ هکتار محصولات جالیزی از دیگر خسارات طوفان شب گذشته است.

دارابی به مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه شهرستان اعلام کرد به کشاورزان خسارت دیده اطلاع رسانی نمایند، در صورت داشتن بیمه نامه به کارگزار بیمه در بانک کشاورزی مراجعه نمایند.

سرپل ذهاب ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی سالانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات هر سال برداشت می‌شود.

ورود یک سامانه بارشی قوی به استان موجب شد تا بارش باران از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه در استان کرمانشاه آغاز شده و تا ظهر امروز (جمعه) با شدت کمتری و به صورت پراکنده ادامه دارد.

در پی ورود این سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه طی ۲ مرحله هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرد.

میانگین بارش این سامانه در استان ۶۴ میلی متر اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار