کد خبر: ۱۱۰۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 15 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران وجود ۱۲۰هزار واحد مسکونی روستایی خارج از بافت را معضل دانست و گفت: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود اما متولیان مشکل را رها کردند، تامین منافع دهیاران در روستاها مشکل‌ساز شده، کار را طبق قانون پیش ببرید.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران و معاونین، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این بنیاد و ماده ۱۰۰ حضرت امام راحل، اظهار کرد: مسکن نعمت است، در مستاجری و خانه‌بدوشی آرامشی نیست.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به امنیت و بهداشت روانی جامعه روستاییان کمک می‌کند که برای ما مهم است، افزود: نباید از دروغ‌پردازی بیگانگان در ارتباط با ناکارآمد نشان دادن مسئولان در حوزه مسکن نگران باشیم بلکه باید جهاد تبیین داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت زمین کشاورزی در کنار مسکن، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از زمین‌های کشاورزی ما به زیر ساخت و سازهای بی‌رویه در مسیر خوش گذرانی رفته است، امنیت غذایی و امنیت روانی با هم برایمان مهم است و تعامل بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای مرتبط را می‌طلبد.

آیت الله محمدی لائینی خواستار کمک به ساخت و ساز مسکن در مواردی که مشکل تنگنایی زمین را دارند، شد و تاکید کرد: البته نقشه بافت روستاها باید به‌گونه‌ای باشد که ساکنان غیربومی مجاز به ساخت و ساز غیرمجاز نشوند و برای ساکنین بومی نیز امتیازاتی درنظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کمیسیون ۹۹ روستاها و کمیسیون ۱۰۰شهر را خراب کرده است: ادامه داد: توجیه دهیاران در رابطه با کمیسیون ۹۹ اینکه کار را فقط به دریافت جریمه و پورسانت محدود نکنند و به‌جای حل مشکل آن را رها نکنند باید در دستور کار قرار بگیرد که یکی از عوامل تجاوز به منابع طبیعی وجود این روزنه‌ها است.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: به اتمام طرح‌های نیمه‌کاره بیشتر از شروع طرح‌های جدید اهمیت بدهید، اولویت دوم مطالعه و بررسی طرح‌های جدید باشد.

این مسئول وجود ۱۲۰هزار واحد مسکونی خارج از بافت را معضل دانست و عنوان کرد: باید به جلوگیری از ساخت و ساز بیشتر از قلع و قمع و اعمال جریمه اهمیت بدهید، متولی پیشگیری در این زمینه چه کسی است؟ اگر مشخص بود که این واحدها ساخته نمی‌شد، علتش تامین منافع دهیاران ناشی از ساخت و سازهاست که گویا ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طبق آمار بسیاری از زمین‌های زراعی ما زیر ساخت و ساز رفته و امنیت غذایی ۱۶ میلیون نفر به خطر افتاد که ناشی از رهاسازی مشکل توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و نهادهای دیگر است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به تبعیض در این زمینه، اذعان داشت: کاش کار با همان رها کردن مشکل تمام می‌شد در کنارش تبعیض و گیر دادن به روستایی‌های دیگر مشکل‌ساز شده است، باید جلویش گرفته شود‌ و کار طبق قانون پیش برود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار