دلشاد : برای سفر دوم رئیس جمهور به استان ۲۸ پروژه تعریف کرده ایم که اگر طی مدت سه سال این پروزه‌ها به بهره برداری برسند بحران فضای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پایان می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 16 April 2023

سفر رئیس جمهور و امیدواری برای پایان یک بحران در شهرستان بویراحمد

اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سال جدید با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این نشست پیگری مصوبات نشست قبل که مربوط به ستاد اسکان بود به همراه دستور کار جدید که مربوط به گزارش عملکرد ستاد اسکان، معضل ایاب و ذهاب مدارس، موضوع گرامیداشت هفته معلم و همچنین گریزی به سفر رئیس جمهور به استان و انتظار آموزش و پرورش از این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اسکان بیش از ۱۷ هزار نفر
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار نفر در قالب بیش از ۳ هزار و ۶۷۵ خانوار در ستاد اسکان پذیرش شدند که بالغ بر ۳۰ درصد از این گردشگران غیر فرهنگی بودند، اما در ارائه خدمات اسکان به آنان هیچ کوتاهی نشد.
کورش دلشاد افزود: ۱۸۶ نفر از فرهنگیان مسئول مدیریت ستاد اسکان در ستاد مرکزی و ۷۹ مدرسه بودند.
وی با اشاره به تجلیل محدود از تعدادی از دست اندرکاران ستاد اسکان در فرمانداری در سال‌های گذشته گفت: ما خواستار تجلیل معنوی از همه دست اندرکاران ستاد اسکان شهرستان هستیم.
پیشنهاد تغییر متولی ایاب و ذهاب مدارس
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه به موضوع معضلات و مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات در این زمینه خصوصا اینکه به نوعی منجری به آسیب‌های اجتماعی هم می‌شود و با توجه به شلوغ بودن برنامه‌های اموزش و پرورش، پیشنهاد می‌شود متولی ایاب و ذهاب مدارس برای سال جدید سازمان دانش آموزی باشد.
آموزش و پرورش و خودتقدیری!
دلشاد در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن هفته معلم اشاره کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش فقط خود تقدیری می‌کنیم در حالی که انتظار این است دیگر دستگاه‌ها متولی تجلیل از فرهنگیان باشند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای هفته گرامیداشت معلم بیان کرد: در روز ۱۵ اسفند اولین نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم برگزار شد و درادامه همه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها برای مدارس ارسال شد.
دلشاد گفت: فرهنگیان متقاضی معلم نمونه از طریق سامانه اقدام به ثبت نام نمودند که ۱۲ نفر از همکاران مسئولیت ارزیابی را برعهده داشتند و نهایتا ۱۳۷ نفر به مرحله بارگذاری مئارک رسیدند و از این تعداد ۴۵ نفر به عنوان معلم نمونه شهرستانی انتخاب می‌شوند ضمن اینکه شهرستان سهمیه معرفی ۴ نفر برای معلم نمونه استانی را هم دارد.
وی ادامه داد: انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها با شیوه‌هایی که می‌توانند از جمله یادآوری هفته معلم در سربرگ مکاتبات اداری و یا نصب بنر و یا هر شیوه‌ای که خود مناسب می‌بینند هفته معلم را در سطح جامعه پررنگ کنند.
دلشاد افزود: در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی، حضور در صدا سیما در دستور کار قرار دارد.

شهرک فرهنگیان چاره مسکن فرهنگیان!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود مشکل نداشتن مسکن فرهنگیان را مطرح کرد و افزود : انتظار ما این است که مسئولین به فکر احداث یک شهرک مسکونی برای خانه دار شدن عمده فرهنگیان بدون خانه باشند تا بتوان این مشکل را حل کرد .

دلشاد با اشاره به اینکه این شهرستان با دارا بودن پنج هزار معلم با مشکلات وکمبود‌های زیادی روبرو است، گفت: ۴۰ درصد این معلمان از نعمت مسکن برخوردار نیستند.
سفر رئیس جمهور و امیدواری برای پایان یک بحران
کورش دلشاد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سفر دوم رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: برای این سفر ما ۲۸ پروژه تعریف کرده ایم که اگر طی مدت سه سال این پروزه‌ها به بهره برداری برسند بحران فضای آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پایان می‌یابد.
دلشاد با بیان این نکته که شهرستان بویراحمد، مرکز و پیشانی استان است، ادامه داد: احداث یک سالن چند منظوره و مجهز از دیگر درخواست‌های ما از هیئت درولت در سفر به استان است چرا که با احداث چنین سالنی می‌توان بسیاری از برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی را برای کل استان در این مکان انجام داد.
وی گفت: دارالقران موجود شهرستان عملا مستهلک و تقریبا غیر قابل استفاده است که پیشنهاد داریم در این سفر اعتبار احداث یک دارالقران جدید پیش بینی شود که می‌تواند برای کل استان مورد استفاده قرار گیرد.
دلشاد ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات جدی است که اگر بتوانیم این موضوع را در مدارس مدیریت کنیم، در سطح جامعه هم می‌توان مشکلات آسیب‌های اجتماعی را حل کرد لذا با توجه به مشاوران خوب و موفقی که داریم، پیشنهاد احداث یک مرکز مشاوره تخصصی و مجهز را برای این سفر داریم.
دلشاد در تکمیل پیشنهادات خود گفت: برای همه پروژه‌های پیشنهادی خود زمین مناسب داریم بنابراین انتظار ما این است که از طرف مسئولین شهرستانی و استانی مورد حمایت قرار گیریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
باند بازی وحق خوری چه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار