جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) گفت: ارتش به عهدی که سال ۱۳۵۸ با بنیانگذار کبیر انقلاب بست، همچنان پایبند و متعهد است.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 17 April 2023

به گزارش تابناک تهران، امیر سرتیپ نوذر نعمتی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و نیروهای ارتش با آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل افزود: در اینجا پیمان می بندیم که بر لبیکی که به رهبر کبیر انقلاب در سال ۵۸ گفتیم، مصمم تر و محکم تر از گذشته پایبند هستیم.

وی یادآور شد: در روزهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از گروهک ها در تلاش برای انحلال ارتش بودند، امام راحل آن فرمان تاریخی تشکیل ارتش جمهوری اسلامی را در ۲۹ فروردین صادر کرد و نیروهای ارتش نیز با لبیک به این فرمان تاکنون در خدمت دفاع از نظام و استقلال کشور هستند.

نعمتی اظهار داشت: با دوراندیشی که بنیانگذار کبیر انقلاب داشت و با صدور این فرمان، روح جدیدی در ارتش دمیده شد و توانی مضاعف در رگ های این نیروی نظامی جریان یافت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ استقلال و دفاع از نظام جمهوری اسلامی همان فرمانی است که امام راحل صادر کرد و از مردم خواست تا پشتیبان آن باشند.

این مسئول ادامه داد: امام ارتشی را احیا کرد که تولد خود را در ۲۹ فروردین همزمان با سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب جشن می گیرد، نیرویی که ۴۸ هزار شهید گلگون کفن در هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرد و در هر دوران برای دفاع از این نظام و مردم ایستاد و در صحنه حضور یافت.

نعمتی اضافه کرد: در تمام این سال ها، مدال های مختلفی از سوی رهبر کبیر انقلاب و در ادامه رهبر معظم انقلاب بر سینه ارتش نصب شده است که مهمترین آن شجره طیبه بودن در نظام جمهوری اسلامی است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به منویان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ارتش "اشدعلی الکفار و رحما بینهم" را در مقابل دشمنان و مردم به نمایش گذاشت، گفت: نیروهای ارتش طی سال های گذشته در هر صحنه ای که مردم نیاز داشتند حاضر شد از سیل سرپل ذهاب تا مقابله با ویروس منحوس کرونا و در این مسیر از هیچ جانفشایی دریغ نکرد.

وی اضافه کرد: امروز ارزیابی دوستان و دشمنان از ارتش جمهوری اسلامی نشان می دهد که این نیرو نظامی در اوج آمادگی و توانمندی قرار دارد و ما از خدمت در این ارتش و برای این مردم به خود می بالیم.

 امام خمینی (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۸ خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

از آن تاریخ به بعد هرسال در سالگرد صدور این پیام، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار