معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با تأکید بر اینکه بحث سومین حرم اهل بیت(ع) باید در این دیار پررنگ شود، گفت: در این راستا بنا داریم تا پایگاه فضای مجازی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را راه‌اندازی کنیم. همچنین فراخوانی را برای جذب خادمان افتخاری حرم مطهر در بحث فضای مجازی اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم به خوبی این حرم مطهر را در فضای مجازی معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ 18 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الله طلایی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امروز، ۲۹ فروردین در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی فارس ضمن قدردانی از همکاری و همراهی جهاددانشگاهی برای تهیه دکور مراسم جزءخوانی حرم و حضور جهادگران در مراسم جزءخوانی، گفت: این همکاری و هم‌افزایی خوب جهاددانشگاهی به صورت خودجوش با حرم مطهر را به عنوان یک الگو در جلسات مختلف مطرح می‌کنیم تا تبدیل به یک سنت حسنه در شیراز و استان شود.

وی بیان کرد: این باور یکی بودن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با حرم مطهر بسیار ارزشمند است و بسیار خوب است که سایر دستگاه‌ها هم مانند جهاددانشگاهی چنین باوری را نسبت به حرم مطهر داشته باشند زیرا حرم متعلق به همه است.

طلایی با بیان اینکه در طول تاریخ، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توسط مردم نگه‌داری شده است، گفت: اگر این همدلی رخ دهد و هر سازمان و نهادی حرم را متعلق به خودشان بدانند و همه دست به دست هم دهند تا کاری انجام شود، قطعاً آن مسئله‌ای که رهبر معظم در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) فرمودند محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم حضرت شاهچراغ(ع) با تصریح اینکه رهبر معظم‌ انقلاب فرمودند شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و در قله هست نه اینکه باید باشد و این مسئله قابل توجه بود، این سخنان معظم‌له را بازیابی هویتی عنوان کرد نه چیزی که به شیراز اطلاق شده باشد.

وی سبقه فرهنگی و مذهبی شیراز را از ایام کهن تاکنون یادآور شد و گفت: در ۱۰۰ سال گذشته بیش از ۷۰ مجتهد مسلم در شیراز زندگی می‌کردند و اینجا دارالعلم بوده است به همین دلیل رهبر معظم از شیراز به عنوان دارالعلم هم یاد کردند و می‌خواستند هویت از یاد رفته اینجا را یادآوری کنند.

طلایی با تأکید بر اینکه هیچ شهری در دنیا و هیچ خطه‌ای مثل فارس پیدا نمی‌شود که این همه نخبه در رشته‌های مختلف تحویل داده باشد و اوج آن هم قرن سوم و چهارم هجری است، گفت:‌ هرچه هست از خاک این‌جاست و علتش هم وجود همین حرم مطهر است یعنی به برکت اهل بیت(ع)، این خطه دارای برکات زیادی بوده است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: از زمان رژیم پهلوی تصمیم بر آن شد تا این سبقه مذهبی شیراز را بگیرند به همین دلیل اقدامات متعددی انجام دادند از جمله این جشن‌های هنر را از تهران به شیراز منتقل کردند و همچنین بنا داشتند دانشگاه اسلامی را در مقابل حوزه‌های علمیه در شهرهای شیراز، قم و مشهد تأسیس کنند که امام راحل و مراجع تقلید به شدت با آن مخالفت کردند زیرا بنا داشتند تا اسلام سکولار را جایگزین اسلام ناب محمدی(ص) کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم شیراز و استان فارس به طور کلی محب اهل بیت(ع) بوده‌اند، گفت: ورود کاروان احمدبن موسی(ع) به شیراز هم به دلیل همین حب اهل بیت(ع) مردم این دیار بوده است و اصلاً علت اینکه این همه امامزاده در استان فارس وجود دارد آن است که آنان بعد از جنگ احمدبن موسی(ع) به مردم این خطه پناه آورده و در همین جا زندگی کرده و به رحمت خدا رفته‌اند یعنی برخی از امامزادگان شهید نشده‌اند بلکه بعد از زندگی در این منطقه به رحمت خدا رفته‌اند.

وی دلیل اینکه شیراز را شهر هزار مزار گفته‌اند را همین مسئله دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند تا حرم احمدبن موسی(ع) و دائره مذهبی در این شهر و منطقه مانند گذشته پررنگ شود. ایشان تأکید کردند در هنگام تبلیغ و تخصیص بودجه این حرم مطهر مورد توجه ویژه قرار گیرد تا دل‌های مشتاقان در داخل و خارج از کشور بیشتر متوجه قداست و اهمیت این بارگاه مهم باشد.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با تأکید بر اینکه بحث سومین حرم اهل بیت(ع) باید در این دیار پررنگ شود، گفت: در این راستا بنا داریم تا پایگاه فضای مجازی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را راه‌اندازی کنیم. همچنین فراخوانی را برای جذب خادمان افتخاری حرم مطهر در بحث فضای مجازی اعلام خواهیم کرد تا بتوانیم به خوبی این حرم مطهر را در فضای مجازی معرفی کنیم.

طلایی در پایان با اشاره به تشکیل انجمن شعر در این آستان مقدس گفت: تلاش داریم تا بتوانیم هفته‌ای یک شب در حرم مطهر شب شعر را برگزار کنیم البته این شب شعرها هم صرفاً در مسیر مدح و ثنا یا برای شهادت و موالید اهل بیت(ع) برگزار نخواهند شد بلکه بحث دین‌مداری و اخلاق‌محوری می‌توانند در این شب شعرها دنبال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار