در آستانه عید سعید فطر، عید مسلمان جهان قرار داریم و اگر شوق عید سعید فطر نبود دل کندن از این ماه که ماه رحمت و فیض الهی است، بسیار سخت بود و خوشا به حال کسانی که این ماه را به معنای واقعی کلمهدرک کردند و از الطاف الهی و فیوضات این ماه پرخیر و برکت بهره بردند.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 20 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 31/01/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
خدمت در لباس مقدس انتظامی یک فرصت معنوی است/ فراجا بیشترین تماس را با مردم در نیروهای مسلح دارد
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خدمت در لباس مقدس انتظامی یک فرصت معنوی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین "سید علیرضا ادیانی" صبح امروز در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامی استان مازندران در حسینیه" آیت الله خامنه ای" ستاد انتظامی استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن و معنویت برشمرد.
وی تصریح کرد: در آستانه عید سعید فطر، عید مسلمان جهان قرار داریم و اگر شوق عید سعید فطر نبود دل کندن از این ماه که ماه رحمت و فیض الهی است، بسیار سخت بود و خوشا به حال کسانی که این ماه را به معنای واقعی کلمهدرک کردند و از الطاف الهی و فیوضات این ماه پرخیر و برکت بهره بردند.
حجت الاسلام ادیانی با تاکید بر حفظ دستاوردهای معنوی این ماه عظیم الشان و تقویت روحیه دینی و ایمانی در طول سال، گفت: تلاش کنیم پس از ماه مبارک رمضان از کارهای بیهوده و بی ارزش پرهیز کنیم تا خدای ناکرده دچار لغزش و گناه نشویم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه خدمت در لباس مقدس انتظامی یک فرصت معنوی به جهت تامین نظم، امنیت، آسایش و آرامش مردم برای رضای خداوند است، اظهار کرد: ما باید بیش از دیگر کارکنان نیروهای مسلح مراقبت کنیم، چرا که بیشترین تماس را مردم داریم .
وی ارتقای معنویت در سازمان و رفع معایب فردی، سازمانی، اجتماعی و تعالی رفتار کارکنان در برخورد با مردم را از مولفه های مهم افزایش میزان رضایتمندی جامعه برشمرد و افزود: باید در کنار مکنای خوشایندسازی محیطی، مکنای تعالی رفتار را در سازمان نهادینه کرد.
ادیانی یکی از فیوضات ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و کلید بهشت برشمرد و افزود: یکی از راه های ورود به بهشت و برخورداری از لطف و رحمت الهی، خوش اخلاقی و خوش رفتاری با اطرافیان، خانواده و زیردستان است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به دوره جدید فرماندهی کل فراجا، ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید با حضور سردار رادان ، شاهد تحول و اصلاح امور در همه زمینه ها به ویژه رویکرد فراجا در تعامل و مواجه با مردم شریف باشیم .
در پایان این مراسم به نفرات برتر قرآنی با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد .
------------------------------------------
آزادسازی 9 هزار متر از اراضی کشاورزی در شهرستان نور
سرهنگ علی اکبرقلی پور فرمانده انتظامي شهرستان نور از تخريب 3 مورد ساخت و ساز غيرمجاز وآزادسازی اراضی کشاورزی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " علی اکبرقلی پور"در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي ساخت سازهای  غيرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرتسان نور، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائي، در اقدامی که با حضور کارشناسان اداره جهاد کشاورزي همراه بود، ساخت و سازها و دیوار های ایجاد شده در  3 فقره از زمین های کشاورزی این شهرستان تخریب شد .
وی با اشاره به این که در این عملیات بالغ بر 9 هزار متر از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد شد، اظهار داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده 3 نفر از کسانی که اقدام به تغیر کاربری غیر قانونی این زمین ها کرده بودند با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .  
فرمانده انتظامي شهرستان نوردر خاتمه از شهروندان خواست: هرگونه اخبار درخصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را به سامانه 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
توقيف موتور سنگین قاچاق در بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از توقيف یک دستگاه موتورسیکلت 3 و نیم میلیارد ریالی غیر مجاز قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در بیان این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق و غیر مجاز توسط فردی در بابل، پیگیری موضوع در دستور ماموران قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از بررسی های به عمل آمده و هماهنگی قضائی در بازرسی از محل، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز 600 سی سی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلتهای توقیف شده را بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال  اعلام کرده اند، خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده موتورسیکلت توقیفی نیز به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ شالیکار در خاتمه از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
------------------------------------------
پلمب 5 واحد صنفی متخلف در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از پلمب 5 واحد صنفی متخلف به علت عدم رعايت موازين قانونی و شرعی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در بيان جزئیات این خبر اظهار داشت: عمومی در راستاي طرح ارتقا امنيت اجتماعي و رعايت موازين قانونی مأموران نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان از 117 واحد صنفی سطح شهرستان بازدیدکردند.
وی افزود: در این راستا 5 واحد صنفي به علت عدم رعايت موازين قانونی و شرعی پلمپ شد و به 21 واحد صنفی نیز اخطار پلمب داد شد.
سرهنگ عنایتی از اخذ تعهد از متصدیان 10 واحد صنفی خبر داد و در خاتمه از شهروندان و اصناف خواست: هشدارهاي لازم و تدابير لحاظ شده را جدي بگيرند و با مأموران انتظامي در امور نظارتي و پيشگيري، همکاري لازم را داشته باشند .
------------------------------------------
دستگيري سارقان حرفه اي و کشف موتورسيکلت های مسروقه در میاندورود
سرهنگ شهرام باقری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میاندورود از کشف موتورسيکلت های سرقتي و دستگيري 3 سارق حرفه ای در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " شهرام باقری " در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر خرید موتورسیکلت های مزایده و جابجایی قطعات سرقتی  بر روی آن توسط فردی در شهرستان میاندورود ، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت .
جانشین انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و دستگیر کردند .
سرهنگ باقری از کشف 4 دستگاه موتور سيکلت 125 سی سی فاقد پلاک و فاقد مدارک سرقتی در بازرسی از محل نگهداری موتورسیکلت های سرقتی توسط متهم خبر داد  و اظهار داشت: پس از بررسي هاي تکميلي مشخص شد تمامي موتورسيکلت هاي مکشوفه داراي سابقه سرقت از استان های تهران ، کاشان، هرمزگان و اراک بوده اند.
وی از اقدام انتظامی آن شهرستان برای شناسایی و تحویل اموال مسروقه به مالکان آن ها خبر داد و بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میاندورود در خاتمه از شهروندان خواست: نسبت به رعايت توصيه هاي پيشگيرانه و هشدارهاي انتظامي پليس به منظور کاهش آسيب ها و زيان هاي مادي و معنوي اهتمام ويژه داشته و در حفظ اموال خود کوشا باشند.
------------------------------------------
دستگيري 5 حفار غيرمجاز در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان سوادکوه از دستگیری 5 حفار غیر مجاز و ادوات حفاری توسط ماموران کلانتری 11 پل سفید خبر داد.
سرهنگ عبدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبني حفاری غير مجاز در یکی از بقعه های متبرکه این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرتسان سوادکوه، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت ،  بلافاصله ماموران کلانتری 11 پلس سفید به محل اعزام و در اقدامی عملیاتی موفق به دستگیری 5  حفار غيرمجاز که بقعه با ایجاد آتشسوزی در آن بقعه متبرکه قصد حفاری آن را داشتند دستگير كردند.
وی از کشف تعدادي آلات و ادوات حفاري از متهمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
سرهنگ عبدالله اکبری در پایان از عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق، سرقت و سایر موارد امنیتی خبر  داد و گفت : پلیس در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس آرامش در بین شهروندان تمام توان خود را بکار می گیرد، كه در این راستا همکاری های همه جانبه مردم با پلیس امری الزامی است.
------------------------------------------
راز خوشبختی در زندگی زناشویی
ازدواج یک راه پر فراز و نشیب است، چه تازه ازدواج کرده باشید و چه مدت ها از شروع زندگی مشترک شما بگذرد، باید بتوانید از عشق، روابط زناشویی و زندگی مشترک خود لذت ببرید...
زندگی زناشویی موفق و عاشقانه نیاز به صرف وقت و تلاش شما و همسرتان دارد، شاید برای شما نیز پیش آمده است که در نزدیکان خود و یا خانواده زوج هایی را مشاهده می کنید که سرشار از عشق و محبت هستند و همیشه در کنار یکدیگر حال خوبی را دارند. با دیدن این زوج ها سوالی که برای هر کسی پیش می آید این است که راز زندگی مشترک موفق و عاشقانه آنها چیست؟
چگونه زندگی زناشویی موفقی داشته باشیم؟
اگر به دنبال یک رابطه زناشویی موفق در زندگی هستید باید نکات ضروری در مورد ازدواج و زندگی مشترک را که به حفظ رابطه ها کمک می کند، بدانید. در این قسمت رازهای زندگی زناشویی موفق را برای شما بیان می کنیم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید زندگی شاد و روابط موفق را بسازید.
 ارتباط موثر:
ارتباط یک کلید موثر برای یک رابطه موفق و زندگی مشترک شاد است، همیشه روشن و واضح در مورد آنچه که انتظار دارید و نیازهایتان با همسرتان صحبت کنید. ارتباط موثر باعث ساختن یک رابطه زناشویی موفق می شود.
 توجه و احترام متقابل:
یکی از رازهای زندگی زناشویی موفق احترام متقابل است. بدون احترام، ازدواج و زندگی مشترک سمی و استرس زا است. سعی کنید تمام چیزهایی را که می تواند منجر به بی احترامی شریک زندگی تان شود حذف کنید. نسبت به شریک زندگی خود و دیدگاه ها و نظراتش حساسیت داشته باشید.
مسلما هر شخصی عقیده و ایده های متفاوتی دارد، مهم این است که دو نفر بتوانند نسبت به طرز فکرهای متفاوت خود درک خوبی داشته باشند و احترام یک دیگر را حفظ کنند.
 عشق و علاقه دوطرفه:
مهم ترین راز یک زندگی زناشویی خوب، داشتن عشق و علاقه نسبت به همسر است. برخی از زوجین همیشه به دنبال اثبات عشق از سمت شریک زندگی خود هستند ولی خودشان هیچ قدمی برای نشان دادن عشق و دوست داشتن خود برنمی دارند.
مردان بد اخلاق نیز در بیان این احساسات خود بسیار ضعیف هستند. عشق و دوست داشتن یک موضوع دو طرفه است. هر دو نفر باید برای اثبات آن به یک دیگر تلاش کنند. نباید فقط انتظار داشت که دوستتان داشته باشند بلکه شما نیز گاهی نیاز است اولین قدم برای ابراز عشق را بردارید
 تعیین حریم خصوصی:
یکی دیگر از کلیدهای داشتن یک رابطه زناشویی موفق در زندگی تعیین حد و مرزهای خصوصی و شخصی است. هر کسی نیاز به حریم خصوصی و شخصی دارد، حتی اگر ازدواج کرده باشد، ممکن است همسرتان گاهی نیاز داشته باشد که تنها باشد و یا مشکلات خود را به تنهایی حل کند. پس هر دو نفر باید حریم خصوصی خود را مشخص کنند.
 اعتماد متقابل:
همه ازدواج های موفق نیاز به اعتماد متقابل و شکست ناپذیر بین زوجین را دارد. اگرچه ایجاد چنین اعتمادی به زمان نیاز دارد، اما باید از همان ابتدا مراقب بود که در دام ازدواج با همسر شکاک گرفتار نشوید. ازدواج با همسر شکاک اصلا توصیه نمی شود.
 همیشه صاحب اختیار نباشید:
چه تازه زندگی مشترک خود را شروع کرده اید و چه مدت زمان زیادی از ازدواج شما می گذرد، تفاوتی ندارد. شما نباید حد مالکیت بیش از حدی نسبت به همسرتان یا هر چیز دیگری داشته باشید، اگر بخواهید با خود خواهی تمام  همیشه صاحب اختیار باشید طرف مقابل فرار می کند.
تلاش برای کنترل و یا تصاحب کسی ایده مناسبی برای یک زندگی موفق نیست.
 شخصیت واقعی خود را پنهان نکنید:
رفتارهای مصنوعی و نشان ندادن احساسات واقعی آن چیزی است که خیلی زود مشخص می شود. سعی کنید همیشه خود واقعی تان باشید، ساده و طبیعی بودن بهتر از این است که خودتان را جور دیگری نشان بدهید. مسلما طرف مقابل شما نیز رفتارهای مصنوعی شما که برای تحت تاثیر قرار دادنش است را متوجه می شود، این گونه رفتارها باعث دوری دو طرف می شود.
 هم مسیر بودن:
یکی از نکات روانشناسی زندگی زناشویی داشتن یک هدف مشخص است. زوج هایی که هر کدام برای اهداف مختلفی تلاش می کنند به مرور زمان راهشان از هم جدا می شود و دیگر در زندگی هم مسیر نیستند، برعکس زن و شوهر هایی که تمام وقت خود را برای عملی کردن و برآورده کردن هدف همسر خود صرف می کنند، بعد از گذشت مدت زمانی احساس پوچی می کنند و می گویند زیاد از حد خودشان را فدای همسر خود کرده اند.
تنها زمانی که دو نفر باهم و هم مسیر هم به سمت یک هدف مشترک و مشخص حرکت می کنند می توانند یک زندگی ایده آل را برای خود بسازند. زن موفق در زندگی مشترک علاوه بر نیازها و اهداف خود، توجه خاصی نیز به نیازها و اهداف شوهرش دارد و برعکس.
 راز داشتن رابطه خوب با مرد، احترام و دوست داشتن اوست:
یکی از مهمترین انتظاراتی که مردان از زنان دارند این است که مرد در خانه احساس کند مورد احترام و قدردانی است و همه او را دوست دارند.
سعی کنید خوبی ها و تلاش هایی را که شوهرتان برای زندگی مشترک انجام داده است را فراموش نکنید و از او برای اینکه حامی خوبی برای خانواده است، تشکر و قدردانی کنید. انرژی مثبت دادن به مرد و قدردانی از او نه تنها به او احساس امنیت و حمایت را می دهد بلکه او را تشویق می کند تا تلاش و سعی خود را برای خوشحالی و رضایت خانواده اش بیشتر کند.
 شنونده خوبی باشیم:
اکثر خانم ها از این موضوع که همسرشان توجهی به صحبت های آنها ندارند گله مند هستند، زنان گاهی نیاز دارند همسرشان بدون اینکه قضاوت کند به آنها گوش دهند، البته این یک نیاز و انتظار دو طرفه است.
مردان نیز گاهی می گویند دوست دارند همسرشان به آنها گوش دهد بدون اینکه نصیحتی کنند و یا بخاطر انجام کار اشتباهی آن ها را سرزنش کنند. پس مراقب این موضوع باشید که شریک زندگی شما گاهی نیاز به همدلی و درک شما دارد و شما باید فقط یک شنونده خوب باشید.
یک زوج موفق و شاد همیشه با هم می خندند:
تحقیقات نشان می دهد که خوشبخترین زوج ها با هم می خندند، هم دیگر را اذیت می کنند و راه هایی برای خنداندن و بازیگوشی پیدا می کنند. این موضوع که زوجین بتوانند لحظه های خوش و به دور از استرس را با هم دیگر بسازند، یک راهکار عالی برای دوری از یک زندگی یکنواخت است.
تهیه کننده: کارمند سیده مریم کربلایی- مشاور و مددکار شهرستان سیمرغ 

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار