این طرح در هر استان، شهرستان و بخشی در هر صورت و با هر سرعتی رو به جلو حرکت می‌کند، اما در شهر یاسوج که به بیان آمار ۵۲ درصد از سهم ابلاغی دولت به استان را به خود اختصاص داده است، هنوز در پله اول گیر افتاده و پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 21 April 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اگر بگوییم یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بدترین مراکز استانی در سطح کشور برای زندگی است اغراق نکرده ایم! شهری که با وجود داشتن پتانسیل‌های گسترده گردشگری و آب و هوایی ، اما در همه زمینه‌ها مشکل دارد از مدیریت شهری گرفته تا رفاه و فراهم بودن بدون دغدغه حداقل‌های زندگی برای یک خانواده!
تامین مسکن قوز بالا قوزی است که هم مردم را مستاصل کرده و هم مسئولین را! تقریبا هر طرحی که در دیگر نقاط کشور نهایتا به سرانجامی برسد در شهر یاسوج به سرانجام نمی‌رسد یا بدسرانجام می‌شود!
در یک دوره سیاسی کشور مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها و حتی شهر‌های استان اجرا شد و تقریبا طرح موفقی بود که البته در استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصا شهر یاسوج مشکلات متعددی داشته است. در یک دوره سیاسی دیگر این طرح از طرف برخی مسئولین ارشد کشوری طرحی مزخرف خوانده شد و کلا چنین برنامه‌هایی برای تامین مسکن به محاق رفت. در دوره فعلی باز هم موضوع مسکن یک اولویت تشخیص داده شد و اینبار طرح ملی مسکن پیشنهاد شد و سهم هر استان برای تامین ۴ میلیون خانه طی ۴ سال تعیین و ابلاغ شد.
این طرح در هر استان، شهرستان و بخشی در هر صورت و با هر سرعتی رو به جلو حرکت می‌کند، اما در شهر یاسوج که به بیان آمار ۵۲ درصد از سهم ابلاغی دولت به استان را به خود اختصاص داده است، هنوز در پله اول یعنی تامین زمین گیر افتاده و پیش نمی‌رود.
فیلم زیر هر انچه که لازم است تا در مورد طرح ملی مسکن در استان خصوصا شهر یاسوج دانست از زبان عیسی شهامت سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری و در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مطرح شده است.

پرداختن و تشریح موضوع طرح ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد در روز‌های اخیر به انتقاد و تهدید به برخورد با مدیران کم کار استانی این طرح در برخی استان‌ها ناشی می‌شود چرا که این استان در میان ۱۰ استانی است که از طرف رئیس جمهور به نوعی هشدار دریافت کرده اند.
همانگونه که در سخنان دکتر شهامت آمده و مشخص است، نمی‌توان کم کاری یا بی مسئولیتی در میان مدیران مربوطه به اجرای این طرح را عامل عقب ماندگی استان دانست هرچند با توجه به ارائه آمار اعلام شده همه مناطق استان به نوعی یا مطابق برنامه و یا حتی جلوتر از ان پیش می‌روند، ولی باز هم این شهر یاسوج است که با توجه به اختصاص سهم ۵۲ درصدی از ابلاغ دولت به خود و عدم پیش رفتن آن، عملکرد این طرح در کل استان زیر سوال رفته است!
تامین زمین به درد بی درمانی در اجرای این طرح ملی در شهر یاسوج تبدیل شده است و آنگونه که شهامت می‌گوید به هر دری زده اند و هر طرحی که متولیان داده اند بی نتیجه بوده و اینکه گفته می‌شود این هشدار رئیس جمهور برای استان می‌تواند خیر و برکت باشد به این معنی است که شاید با حضور تیم ارزیاب وزارت کشور و راه و شهرسازی به استان و با توجه به اختیارات بیشتر وزارتخانه‌ها نسبت به استان، بتوان گره برخی طرح‌های ارائه شده برای تامین زمین را باز کرد!
بد ماجرا جایی است که حتی پیشنهاد رد ساخت مسکن سهمیه استان در شهر یاسوج در قالب این طرح هم بیان شده است و این یعنی مسئولین به هر دری زده اند و هر طرحی داده اند بی نتیجه بوده است ضمن اینکه به نظر می‌رسد حتی اگر مسئولین هم این پیشنهاد را رد کنند که البته با صراحت شدید استاندار رد هم شده است، اما اگر تامین زمینی صورت نگیرد در عمل ساخت این خانه‌ها در قالب این طرح مسکوت می‌ماند!
واقعیت شهر یاسوج همین است و تامین زمین با این شرایط فعلی، سخت و تقریبا محال به نظر می‌رسد مگر اینکه با ورود هیات بررسی کننده از دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کشور گشایش جدیدی صورت گیرد و یا اینکه آنگونه که دکتر شهامت عنوان می‌کند، موضوع یاسوج به صحن مجلس برود و مصوبه‌ای قانونی برای دادن امتیازات خاص به شهر یاسوج اخذ شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار