مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میانگین بارش استان تا به امروز ۳۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 24 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس فیروز دولتشاهی، مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار زرد هواشناسی، اظهار کرد: گذر امواج ناپایدار از جو منطقه، همچنان تا پایان روز سه‌شنبه جو استان را تحت تاثیر قرار داده؛ در بعضی ساعات سبب بارش‌های پرکنده، بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار و بارندگی در نیمه شمالی و شرقی استان از نمود بیشتری برخوردار است این وضعیت ممکن است، گاهی اوقات با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه به دنبال این وضعیت از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، شرایط نسبتا پایداری در سطح استان حاکم می شود که مهمترین اثر آن، افزایش دمای هوای روزانه در غالب نقاط استان خواهد بود.

وی برای هفته آینده نیز، پیش‌بینی ورود سامانه‌‌ای ناپایدار همراه با بارش در سطح استان را داشت.

دولتشاهی در ادامه با اشاره به آمار بارش‌ها، افزود: میانگین بارش استان تا به امروز ۳۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۸ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: در شهر کرمانشاه ۳۴۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش و نست به بلند مدت ۱۲ درصد کاهش بارش‌ها را دارد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار