رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بازنگری در اعضای صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می‌تواند بخش گسترده‌تری از خانواده بزرگ کشاورزی استان را در بر بگیرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 24 April 2023

«علی چاله‌چاله» افزود: با برگزاری جلسات متعدد با اعضای هیات مدیره صندوق و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته در مرکز، در پی آن هستیم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بعنوان پشتیبان اصلی مالی خانواده بزرگ کشاورزی استان کرمانشاه وارد عرصه حمایت از بخش کشاورزی شده و زمینه را برای حمایت‌های مالی تشکل‌ها بیش از پیش فراهم آورد.

وی در ادامه گفت: در این راستا از همه تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی دعوت می‌شود تا ضمن مراجعه به مدیریت‌های تخصصی ستادی و یا مراجعه به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ضمن آشنایی با قوانین عضویت از مزایای عضویت در این صندوق یعنی دریافت تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

چاله‌چاله در پایان راهکار اصلی توسعه بخش کشاورزی را تاکید بر توانمندسازی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها برشمرد و گفت: تشکل‌ها و اتحادیه چنانچه زیرچتر حمایتی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بعنوان یک صندوق تخصصی و پویا قرار بگیرند، قادر خواهند بود بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع نمایند و توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی را تسری بخشند.

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه سال ۱۳۹۳ با سرمایه‌ای بیش از ۶۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرد. هم‌اکنون ۶۱ تشکل و اتحادیه بخش کشاورزی در استان کرمانشاه فعال است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و (NGO)ها به این نتیجه رسیدند که تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید خودشان امور مربوط به مسایل مالی و اعتباری خود را به دست گیرند.

براساس این طرح، وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته است که ۲۶ صندوق ملی تولیدکنندگان بخش کشاورزی را زیرپوشش خود قرار دهد.

براساس سیاست دولت و مجلس سهامدار اصلی این صندوق‌ها باید مردم باشند و در این خصوص دولت بیش از ۴۹ درصد از سهم را نمی‌تواند در اختیار داشته باشد.

از ۲ میلیون نفر جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار