رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی کرج گفت: بازار بحران زده خودرو، مدیران روزهای بحران می‌خواهد تا روند رو به بهبود در پیش گرفته و با اجرای طرح‌های مصوب و عرضه بیشتر خودرو شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 25 April 2023

بحران خودرو فروکش می‌کند؟

به گزارش «تابناک البرز» حمید کریمی با تاکید بر ضرورت نظارت بر تنظیم بازار خودرو گفت: در شرایط فعلی که خرید خودرو به سمت افزایش سود و ارزش دارایی حرکت کرده است؛ دلال بازی‌های اینترنتی عامل اصلی تاثیرگذار در افزایش قیمت‌های کاذب و نجومی است که امیدواریم با آغاز طرح‌های جدید واگذاری خودرو این مشکل برطرف شود.

وی با اظهار امیدواری از اجرای طرح یکپارچه سازی عرضه خودرو و ورود خودروهای جدید گفت: هر چند بازار خودرو در وضعیت مطلوب قرار ندارد اما امیدواریم این طرح با پشتیبانی وزارت محترم بتواند دست سودجویان و دلاهای اینترتی که هیچ صلاحیتی در قیمت گذاری خودرو ندارند را کوتاه کرده و شاهد پیشرفت و بهبود شرایط فعلی باشیم.

کریمی با تاکید بر حفظ حقوق مصرف کننده و خریداران واقعی خودرو اظهار کرد:سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید به بازار خودرو ورود کرده و نظارت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با اظهار خرسندی از حذف طرح ارایه خودرو به صورت قرعه کشی افزود: متاسفانه ورود خریداران غیر واقعی و منفعت طلب به این طرح نه تنها ماهیت اجرای این طرح را از عرضه خودرو به متقاضی واقعی تغییر داد بلکه موجب نابسامانی بازار خودرو و هجوم سایر افراد برای ثبت نام و خرید حواله‌های خودرو شد.

عضو اتاق اصناف کرج همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش عرضه خودرو و کوتاه شدن زمان تحویل آن گفت: لزوم ساماندهی شرایط بازار فعلی برابری عرضه در برابر تقاضاست. در صورتی که این طرح با اجرای کارشناسی و مدیریتی مناسب بتواند عرضه خودرو را در کمترین زمان ممکن امکان پذیر کند صد درصد تاثیرگذار خواهد بود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که باید به قیمت خروجی خودرو از کارخانه و نزدیک بودن آن به توان مالی مصرف کننده هم توجه کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران کرج با اشاره به انباشت تعداد بالای خودروها در گمرک افزود: وقتی تعداد بالایی از خودرو وارد کشور شده ولی به دلایلی در گمرک مانده است چرا عرضه از همین خودروها آغاز نمی‌شود. در حالی که ضروری است با تسهیل بروکراسی اداری و عوارض پرداختی دولت هم در این زمینه کمک کند.

کریمی ادامه داد: در طرح واردات خودروهای کارکرده هم نباید معیار دلاری باشد یا افراد خاصی مد نظر قرارگیرند بلکه باید آزاد سازی صورت گرفته و با توجه به ارزش پول کشورمان از تمام افراد متخصص جامعه بهره گرفت و روند آن را تسریع و تسهیل کرد.

وی با اشاره به واردات خودرو از مناطق آزاد به سراسر کشور و ملی شدن تردد خودروهای این مناطق به جای پلاک موقت گفت: سرمایه گذاری در این بخش و کمک به گسترش آن در سراسر کشور می‌تواند یکی از راهکارهای بهبود بازار خودرو باشد.

وی در پایان تاکید کرد: بازار بحران زده خودرو، مدیران روزهای بحران می‌خواهد تا روند رو به بهبود در پیش گرفته و با اجرای طرح‌های مصوب و عرضه بیشتر خودرو شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار