مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با بیان اینکه سطح زیرکشت این محصول استراتژیک نسبت به پارسال افزایش ۱۶۰ درصدی داشته است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۲ هزار تن گندم در شهرستان خنج برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 25 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت گندم از اواخر فروردین ماه از روستا‌های فیدویه و گرمشت آغاز شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد.
علی علی پور با اشاره به فعال بودن دو مرکز خرید در شهرستان، افزود: در سال زراعی جاری بیش از هفت هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به کشت گندم با ارقام سارنگ، تیرگان، برات و سیروان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سطح زیرکشت این محصول استراتژیک نسبت به پارسال افزایش ۱۶۰ درصدی داشته است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۲ هزار تن گندم در شهرستان خنج برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج افزود: شش گروه از کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی بر برداشت نظارت دارند.
وی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۸ دستگاه کمباین وارد شهرستان شده و از موارد مهم در این خصوص دارا بودن کارت معاینه فنی و ضدعفونی کمباین از شرکت تعاونی کمباین داران فارس می‌باشد.
علی پور ادامه داد: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی گندم از طرف دولت مبلغ ۱۳ هزار تومان اعلام شده است که کشاورزان انتظار دارند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید این نرخ نیز افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: مزارع دارای کشت قراردادی از جایزه‌ی برداشت با کمک هزینه صد هزار تومانی برخوردار خواهند شد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار