کد خبر: ۱۱۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 26 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
سوء قصد به "آیت الله سلیمانی" در شهرستان" بابلسر"
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از سوء قصد به آیت الله سلیمانی در یکی از بانک های شهرستان بابلسر خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" با اعلام این خبر، بیان داشت : حوالی ساعت 1100 صبح امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک های شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت الله عباسعلی سلیمانی کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: در این حادثه آیت الله سلیمانی بدلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت.
سرهنگ ساداتی ضمن تکذیب خبر مصدومیت 3 نفر در این حادثه از دستگیری ضارب از سوی ماموران انتظامی خبر داد و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری است. ایشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱پس از آیت الله عبدالنبی نمازی بود.
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت الله عباسعلی سلیمانی بود.
------------------------------------------
توقيف خودروی حامل آرد قاچاق در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی یک دستگاه خودرو وانت نيسان در قائم شهر توقيف و 3200 کیلوگرم آرد قاچاق در بازرسی از آن كشف شد.
سرهنگ"مهدی خادمی" در گفت‌‎ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در حين گشت زني در سطح شهرستان به یک خودروی نیسان حامل آرد مشكوك و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر80 کیسه آرد جمعاً به وزن3200 کیلو گرم فاقد مجوز حمل و توزیع کشف شد .
وی با بيان اينكه کارشناسان ارزش اين محموله را بالغ بر 400 میلیون ریال برآورد کردند، تصريح كرد: در این راستا راننده خودرو پس از تشكيل پرونده شده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگيري سارق اماکن خصوصی در فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار از دستگيري سارق اماکن خصوصي و کشف 10فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي در شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس اگاهی با انجام اقدامات پلیسی سارق را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود دستگير کردند.
سرهنگ هاشم پور تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي صورت گرفته به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصي اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان فریدونکنار در پايان به شهروندان توصيه کرد: همواره توصيه ها و هشدارهاي پليس در حوزه پيشگيري از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستبند پليس بر دستان سارق مغازه در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامي نوشهر از دستگيري سارق حرفه ای مغازه با 7 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی " در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي سرقت از مغازه ای در شهرستان نوشهر ، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

بر این اساس، "به زیستی کارکنان در محل کار"، به عنوان حالتی پویا و متغیر اشاره دارد به "بخشی از به زیستی کلی کارکنان که به طور انحصاری در محیط کار تجربه می شود و از رهگذر آن، فرد می تواند توانایی های بالقوه خود را رشد دهد، به گونه ای خلاقانه و سازنده کار کند، ارتباطات مثبت و پایداری با دیگران ایجاد کند و در راستای خدمت به جامعه گام بر دارد".
گفته می شود عملکرد اثربخش کارکنان زمانی محقق می شود که افراد با کسب تجربه رضایت بخش و مثبت در محیط کار، سطح به زیستی خود را افزایش دهند و در نتیجه، این امر به عملکرد بالایی در آن ها منجر می شود.
مطالعات نشان داده اند کارکنانی که از به زیستی بیشتری برخوردارند، اجتماعی تر و نیرومندترند و نسبت به بقیه روحیه همکاری و احساس بهتری دارند. این افراد در مواجهه با سختی کار مقاوم تر، خلاق تر، سالم تر و شادتر بوده اند.
مطالعات نشان می دهد در سازمان هایی که کارکنانش معتقدند در آن سلامت و به زیستی آن ها به خوبی مدیریت می شود، عملکرد سازمانی 5/2 برابر بیشتر از سازمان هایی است که در این زمینه ضعیف عمل می کنند.
دلیل دیگر لزوم توجه به موضوع به زیستی، هزینه های چشمگیر و در واقع، تاوان کم توجهی به آن در سازمان است، بنابراین عملکرد ضعیف سازمان در حوزه به زیستی و سلامت کارکنان می تواند به افزایش غیبت در کار، حضور نمایشی در کار، عملکرد و بهره وری پایین و همین طور افزایش حوادث در محل کار منجر شود.
اگر ضرورت توجه به به زیستی در محل کار را مفروض بداریم، مسئله فراروی به زیستی کارکنان در سازمان آن است که برنامه های به زیستی سازمان که برای ارتقای مشارکت فعالانه کارکنان در سازمان اجرا می شود، آیا اثربخشی لازم را دارد؟ عواملی نظیر انگیزه خدمت، مشارکت کارکنان، ارزیابی عملکرد و جبران خدمات چقدر در به زیستی کارکنان تاثیرگذار بوده است؟
در همین راستا، در نظر گرفتن تعاملات اجتماعی کارکنان، محیط، ساختار، فناوری، نظام و فرهنگ سازمان به عنوان اجزای تشکیل دهنده سازمان و نگاه به پدیده به زیستی در محل کار از دیدگاه کارکنان، عوامل موثر در ارتقای به زیستی در محل کار می باشد.
داشتن رویکردی کل نگرانه و یکپارچه صرفا در خصوص به زیستی در محل کار از منظر کارکنان برای طرح ریزان برنامه های به زیستی سازمان ضروری به نظر می رسد تا با پرداختن به بسترها و مواخذ مهم شکل دهنده آن، به صورت چند وجهی به این کار ویژه مهم مدیریت منابع انسانی پرداخت و راه های بر طرف کردن کم و کاستی های به زیستی کارکنان در محیط کاری را رصد کرد.
از این رو، مدیران و خط مشی گذاران سازمان می توانند با توسل به انواعی از راهبردها (طرحی از اقدام ها و شیوه های دستیابی به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان)، برنامه ها (مجموعه ای از اقدام ها یا فعالیت های مرتبط با یک هدف بلند مدت مشخص) و اقدام ها (عمل یا فرایند انجام کار در راستای کسب هدفی کوتاه مدت) در چارچوب عناصر اساسی سازمان، به زیستی کارکنان را در سازمان ارتقاء دهند تا مجریان و عاملان پر انرژی و مطمئنی برای اجرای خط مشی های سازمان باشند.
نگارنده: سرهنگ دوم محمد علی آدیش- دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان مازندران

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ درویشی تصريح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به 3 فقره سرقت مغازه و 4 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد و پس از تشکسل پرونده به دادسرا معرفی شد .
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پايان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفي متهمان به مرجع قضائي به شهروندان هشدار داد؛ نسبت به ايمن كردن مغازه و محل کار خود در جهت پيشگيري از سرقت اقدام و هر مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع رساني کنند.
------------------------------------------
دستبند پلیس ساری بردستان 5 سارق حرفه ای خودرو در ساری
سرهنگ سعید مهدوی جانشین انتظامي شهرستان ساری از کشف خودروی سرقتی و دستگیری 5 سارق حرفه ای خودرو با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سعید مهدوی" با اعلام اين خبر افزود: در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت و اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر سرقت یک خودروی سواری پراید در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 و پایگاه آگاهی اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد: با اجرای طرح های کنترلی و تقويت گشت هاي انتظامي ماموران گشت اطلاعات خودروی مسروقه را در حین تردد در این شهرستان مشاهده و در اقدامی عملیاتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ مهدوی از دستگیری 5 سارق خودرو در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری بوده اند و در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو و همچنین به 6 فقره سرقت تجهیزات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
جانشین انتظامي شهرستان ساری در پايان از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودروی خود به وسايل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 2 کیلو مواد مخدردر نور
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری خرده فروش موادمخدرو کشف 2کیلو مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت : در پي کسب خبری مبني بر تهیه و فروش مواد مخدر توسط فردی در شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام تحقيقات پلیسی و کار اطلاعاتی، متهم را شناسایی کردند.
سرهنگ قلی پور از دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و تصريح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم2کیلوگرم تریاک کشف شد .
وی در خاتمه با بيان این که این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .
------------------------------------------
سارقان خودروی سنگین در نکا به دام افتادند
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی نکا خبر داد؛ با تلاش ماموران پلیس آگاهی2 سارق کامیون در نکا شناسایی و دستگیر شدند .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ" قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر گفت: در پی سرقت یک دستگاه خودروی کامیون در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی در این ارتباط به 2 سارق سابقه دار که به تازگی از زندان آزاد شده بودند مظنون و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ عزیزی، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجوئی های به سرقت یک دستگاه کامیون وتریلر در این شهرستان به منظور سرقت بار این خودروها اعتراف کردند .
سرهنگ عزیزی درپایان از کشف خودروهای سرقتی در یکی از مناطق حاشیه شهر خبر داد و با اشاره به تشکیل پرونده قضایی وتحویل متهمین به دادسرا از رانندگان خودرو های سنگین خواست : از پارک خودرو در حاشیه شهر ومکان های خلوت پرهیز کنند .
------------------------------------------
به زیستی منابع انسانی در محل کار
عملکرد اثربخش کارکنان زمانی محقق می شود که افراد با کسب تجربه رضایت بخش و مثبت در محیط کار، سطح به زیستی خود را افزایش دهند .....
به طور کلی "به زیستی" به "توانایی کارکنان برای داشتن احساس خوب از کار و انجام وظایف و مسئولیت های محوله به سیاقی اثربخش" اشعار دارد و به بیان دیگر روان شناسان آن را "حال خوب کارکنان" تعبیر کرده اند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار